استاد دانشگاه:

با دروس غربی تفکر انقلابی و دینی ایجاد نمی شود/ساختارهای اشتباه باید تغییر کند/دشمن توان حمله نظامی به ایران را ندارد

۱۳۹۷/۱۰/۲۰ - ۱۰:۰۹:۰۴
کد خبر: ۷۹۸۳۰۸
با دروس غربی تفکر انقلابی و دینی ایجاد نمی شود/ساختارهای اشتباه باید تغییر کند/دشمن توان حمله نظامی به ایران را ندارد
رائفی‌پور گفت: قبل از انقلاب دروس دانشگاهی ما زیر نظر بهایی‌ها ایجاد شده بود و هنوز هم اغلب همان دروس در حال تدریس است، پس چه انتظاری داریم که از این دروس تفکر انقلابی و دینی عرضه شود؟

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، علی‌اکبر رائفی‌پور در سالگرد شهید مصطفی احمدی‌روشن با عنوان «مصطفای شهید» در حسینیه امام(ره) با بیان اینکه «انقلاب» به معنای دگرگونی و تحول است، هدف غایی انقلاب اسلامی را زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) دانست و اظهار کرد: اینکه مسوولان چقدر این موضوع را متوجه شده‌اند موضوع دیگری است.

وی با بیان اینکه ذات انقلاب اسلامی بر استکبارستیزی بنا نهاده شده است گفت: به همین دلیل دشمن با تمام توان برای مقابله با این انقلاب وارد عرصه شده که اوج آن دفاع مظلومانه ما از کشور در جنگ با دنیای استکبار در جریان هشت سال دفاع مقدس بود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه قرار بود دولت خود را اسلامی کنیم یعنی تمام عملکردها و سازوکار نهادهای انقلاب باید منطبق با اسلام بود ادامه داد: از آن جا که برخی از ساختارهای قبلی ما غربی بود و هنوز هم هست از این وضعیت، ساختار اسلامی بیرون نمی‌آید.

وی نمونه این وضعیت را بانکداری اسلامی دانست و در تشریح آن گفت: در شرایط امروز معلوم نیست بانکداری امروز ما اسلامی است یا غربی.

رائفی‌پور ادامه داد: ساختارهایی که خود ما در داخل کشور و برمبنای دین و انقلابی‌گری ساختیم جواب داده است مثل نهضت سوادآموزی و جهاد سازندگی، اما وقتی جهاد سازندگی با جهاد کشاورزی ادغام شد جهاد در ساختار کشاورزی بلعیده شد.

وی ساختار دیگر نظام جمهوری اسلامی را «بسیج» دانست و با بیان اینکه این ساختار نیز جواب داده است گفت: در این ساختار یک فرد بیست و چندساله فرمانده یک فرد 70 ساله می‌شد اما بسیار تأثیرگذار و کارآمد بود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه ساختارهای غربی مانع از رشد واقعی انقلاب اسلامی شده است افزود: نفوذی‌ها کاملا بابرنامه دنبال شکل‌گیری این اتفاق هستند و با ادغام ساختارهای انقلاب اسلامی مانند جهاد سازندگی در ساختار غربی مانند کشاورزی هدف خود را دنبال می‌کنند.

وی برگزاری جلسات بی‌نتیجه و بی‌هدف را یکی از مشکلات مدیریتی کشور دانست و ادامه داد: هر وقت به یک مدیر زنگ می‌زنیم گفته می‌شود جلسه است! مسوولی بالای 20 جلسه برگزار می‌کند که به یک نتیجه ساده برسد که در یک جلسه مشخص می‌شود، آخر با این وضعیت می‌شود کشور را مدیریت کرد؟

رائفی‌پور گفت: قبل از انقلاب دروس دانشگاهی ما زیر نظر بهایی‌ها ایجاد شده بود و هنوز هم اغلب همان دروس در حال تدریس است، پس چه انتظاری داریم که از این دروس تفکر انقلابی و دینی عرضه شود؟

وی با تأکید بر لزوم مطالبه‌گری شفافیت از تمام مسوولان گفت: این مهم باعث می‌شود مردم نیز در انتخاب مسوولان و نمایندگان با دید بازتری ورود کنند و رفتار مدیران نیز مسئولیت‌پذیرتر شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به سخن امام علی(ع) مبنی بر اینکه جز اطلاعات جنگی و محرمانه هیچ چیزی را نباید از مردم پنهان کرد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز بارها بر موضوع شفافیت تأکید کرده‌اند.

وی اصل شفافیت‌سازی که در غرب نسبت به آن تأکید می‌شود را متعلق به دین مبین اسلام دانست و گفت: موضوع شفافیت در قرآن کریم مطرح شده و ائمه معصومین(ع) نیز در زندگی خود این مهم را مورد توجه قرار می‌دادند.

رائفی‌پور با تأکید بر اینکه باید از نمایندگان خود درباره طرح شفافیت آرا مطالبه‌گری شود گفت: بنده همین جا اعلام می‌کنم مقابل نماینده‌ای که جلوی اجرای طرح شفافیت آرا را بگیرد می‌ایستم، اگر خودم هم نباشم هستند کسانی که بعد از من این کار را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه در این زمینه با چپ و راست هم کاری ندارم اظهار کرد: باید شفافیت گفت‌وگوی نمایندگان چه در صحن مجلس چه در کمیسیون‌ها، شفافیت اخذ هدیه، شفافیت میزان حقوق دریافتی و... مشخص شود، نماینده‌ای که مخالف این وادی باشد از نظر ما شما مشکل دارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در همین راستا سایتی راه‌اندازی خواهم کرد و مشخص می‌کنم چه کسانی موافق طرح شفافیت آرای نمایندگان بودند و چه کسانی مخالف؟ گفت: سایت تعیین شفافیت آرا در برخی کشورهای غربی مانند آمریکا نیز ایجاد شده و تأثیرگذار هم بوده است.

وی با بیان اینکه باید نظارت و مطالبه‌گری شفافیت، همگانی باشد و باید به این سمت و سو پیش رویم افزود: در این صورت فضای امن از فساد گرفته می‌شود.

رائفی‌پور با اشاره به اینکه تا وقتی ساختارهای اشتباه تغییر نکند با تغییر این مسوول و آن مسوول خیلی فرقی در اصل ماجرا نخواهد شد گفت: متأسفانه حس فساد در کشور ما بیشتر از فساد است که این موضوع هم به خاطر انتشار برخی اخبار هدفمند و یا اظهار نظر تعدادی جوزده است.

وی افزود: در برخی از مناظره‌های انتخاباتی طوری رفتار شد که مردم احساس کردند اکثریت مسوولان دزد هستند و مشکل دارند در صورتی که چنین نیست، مسوولانی می‌شناسم که از ساعت 5 صبح  تا 12 شب کار می‌کند آن هم خالصانه و بدون هیچ چشمداشتی.

این استاد دانشگاه ادامه داد: آنهایی که در جریان انتخابات جوگیر شدند و با سخنان خود همراه آمریکا و اسرائیلی شدند که سال‌ها پول و وقت صرف کردند تا مسوولان نظام را دزد جلوه دهند، ظلم بزرگی به این کشور روا داشتند.

وی «بگم بگم» راه انداختن و اعلام نکردن را بدترین نوع این ظلم عنوان کرد و گفت: چرا باید طوری رفتار کنیم که مردم به مسوولان خود بی‌اعتماد شوند، همین امثال احمدی‌روشن‌ها و تهرانی‌مقدم‌ها که امنیت ما مدیون اوست خالصانه برای مردم و انقلاب کار کردند، آیا قبل از شهادت آنها کسی آنها را می‌شناخت؟ تأکید می‌کنم کم نیستند از این مسوولان.

رائفی‌پور ادامه داد: نباید این طور باشد که یک رئیس جمهور، هسته‌ای راه بیاندازد و یکی دیگر آن را از میان بردارد، چرا باید مردم در یک سال به رئیس جمهوری رأی دهند که علیه هاشمی حرف می‌زند و چهار سال بعد به کسی رأی دهند که از هاشمی تعریف می‌کند؟

وی با بیان اینکه باید در مسیر بالندگی جامعه شیعی تلاش کرد و بصیرت‌افزایی کرد گفت: دشمن با گزینه نظامی نمی‌تواند جلوی ما بایستد زیرا اسرائیل با آن همه ادعای نظامی مقابل غزه شکست خورد پس چگونه می‌تواند مقابل ایران قدرتمند کاری کند؟

این استاد دانشگاه ادامه داد: فرض بر اینکه دشمن قصد حمله به ایران را داشته باشد به شما قول می‌دهم اصلا ما وارد جنگ نخواهیم شد زیرا دلدادگان به انقلاب در دنیا مثل حزب‌الله در خط مقدم دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی گفت: باز هم تأکید می‌کنم دشمن توان حمله نظامی به ایران را ندارد و می‌خواهد با گرفتن هویت کشور و ناامید کردن مردم به اهداف خود دست یابد، پس باید مراقب باشیم.

رائفی‌پور با بیان اینکه نباید بگذاریم هویت ما را بگیرند افزود: کشورهای دیگر در حال ثبت دانشمندان و شعرای ما به نام خود هستند، در صورتی که هویت یک کشور از آداب و سنن آن، اشعار غنی، دانشمندان، آثار باستانی و قصه‌های آن است.

وی گفت: می‌خواهند ما را تحقیر کنند در صورتی که مردم این کشور دارای استعداد و هوش بالایی هستند و ایران هم از ظرفیت اقتصادی و فرهنگی فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه ایران در بین تمام کشورها دارای کمترین بودجه نظامی است اظهار کرد: با این وجود برخی نیز با اظهارات و اقدامات نسنجیده خود هدفمندانه دنبال تضعیف ساختار نظامی کشور هستند که باید بصیر باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید ساختارهای اشتباه را اصلاح کرد اما دولت‌ها به این موضوع توجهی ندارند، یک نمونه از این ساختارهای اشتباه و خسارت‌زا را مربوط به بانک‌ها دانست و گفت: کنترل بانک‌ها دست دولت است، چرا وضعیت آن را ساماندهی نمی‌کند، چرا باید به اندازه سوپرمارکت‌ها بانک داشته باشیم و ربا هم وارد زندگی مردم شود؟

رائفی‌پور در ادامه سخنانش با بیان اینکه کسب ثروت مشروع حق مردم است و دین اسلام نیز با این موضوع هیچ مشکلی ندارد افزود: البته در دین مبین اسلام بر ساده‌زیستی مسوولان تأکید شده است.

وی با اشاره به اینکه وقتی حضرت امیر(ع) وارد کوفه شدند فرمودند «فرزند ابیطالب را ببینید با این لباس که آمده با همین لباس خارج می‌شود» افزود: بنده در مقطعی الگوبرداری از زندگی ساده رهبر معظم انقلاب را مطرح کردم اما برخی از مسوولان از چپ و راست سر من ریختند، چراکه نمی‌توانند با سیستم ساده‌زیستی زندگی کنند، باید این جریان را شناخت و مقابل آنها ایستاد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه باید مسائل را درست برای مردم تبیین کرد گفت: باید خوبی‌ها و دستاوردهای بزرگ انقلاب را در بین مردم تشریح کرد و در مقابل ناکارآمدی‌ها ایستاد.

وی در پایان ظهور جریان مردمی در حوزه دفاع از ارزش‌های انقلاب و مقابله با زیاده‌خواهی‌ها را اتفاق مبارکی دانست که باید روز به روز تقویت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز