دفاعیات مولوی مورد تایید شورا شهر همدان قرار نگرفت/ گیاه شناس به شورا نزدیک تر شد

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۱۲:۱۵:۵۶
کد خبر: ۷۹۹۴۲۶
دفاعیات مولوی مورد تایید شورا شهر همدان قرار نگرفت/ گیاه شناس به شورا نزدیک تر شد
اعضای شورای اسلامی شهر همدان غیبت «ابراهیم مولوی» را موجه ندانستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، صبح امروز در صحن شورای شهر همدان موجه و یا غیر موجه بودن غیبت ابراهیم مولوی مورد بحث قرار گرفت. در نهایت با توجه به استعلام از بنیاد شهید و پاسخ ارسالی از این بنیاد تعدادی از اعضای شورا پاسخ داده شده را قانع‌کننده ندانستند که این مصوبه به کمیته انطباق فرمانداری همدان ارسال می‌شود.

کامران گردان، رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه در تاریخ 17 دی ماه از بنیاد شهید استعلام و در 18 دی ماه پاسخ آن داده شد اظهار کرد: موجه و غیر موجه آن باید توسط اعضای شورا مشخص شود.

وی گفت: در ماده 26 قانون شوراها آمده عضوی که 6 جلسه متوالی و یا 12 جلسه غیر متوالی حضور نیابد به تشخیص شورا موجه یا غیر موجه بودن آن اعلام می‌شود.

عضو سابق شورای اسلامی شهر همدان نیز اظهار کرد: نامه بنیاد شهید اعلام کرده که چه اتفاقی رخ داده است، با توجه به اینکه یک ماه با مرخصی بنده موافقت کردند. در ماه دوم شورا موافقت کرده است اما کمیته انطباق موافقت نکرده است.

ابراهیم مولوی افزود: با تقدیم این اسناد و مدارک خواستار بررسی و اعلام نظر درباره موجه و یا ناموجه بودن عدم حضور بنده بوده است.

وی با بیان اینکه هیچ انگیزه شخصی برای حضور در شورا ندارم تصریح کرد: هدفم دفاع و صیانت از رأی مردم و دفاع از آبروی خودم است.

عضو سابق شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه آنچه قانون می‌گوید مورد نظر بنده است ادامه داد: با توجه به مصوبه خودتان که 75 روز مرخصی دادید امروز 83 روز شده است.

جواد گیاه‌شناس، عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه نامه اول بنیاد شهید و دوم دو بحث متفاوت را اعلام می‌کند اظهار کرد: نامه بنیاد شهید ناظر به مستندات نیست.

وی افزود: آقای مولوی در نامه خود اعلام می‌کند که از 15 مهرماه تا 9 دی ماه در مرخصی استعلاجی و درمانی خارج از کشور حضور داشته‌اند.

گیاه‌شناس با اشاره به اینکه آقای مولوی برای حل مشکل پروتز به آلمان مراجعه کردند خاطرنشان کرد: شرکت اتوبوک یک شرکت سازنده پروتز است که به طور کامل در گواهی خود توضیح داده است چه اقداماتی را انجام داده است.

وی با تأکید بر اینکه آقای مولوی در این شرکت از 19 مهرماه تا 9 آبان‌ماه سال 97 حضور داشتند که با مرخصی اولیه ایشان مطابق است افزود: مطابق نامه کمیسیون اعزام به خارج برای همین منظور صورت گرفته است و باید او بلافاصله پس از اتمام این مسأله به ایران مراجعت می‌کرد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: در دوره اول مرخصی همه کارها انجام شده است و 6 روز بعد فرصت داشتند که به ایران بازگردند.

وی با بیان اینکه یک گواهی از کلینیک اعصاب به زبان آلمانی نیز توسط آقای مولوی برای توجیه ادامه مرخصی ارائه شده است خاطرنشان کرد: اما تاریخ مراجعه آقای مولوی به این کلینیک 29 آبان ماه است که یعنی 20 روز پس از اتمام کار شرکت اتوبوک به این کلینیک مراجعه شده است.

گیاه‌شناس گفت: در گواهی به زبان آلمانی آمده که آقای مولوی برای مسائل اعصاب مراجعه نکرده بلکه ایشان گفته است که در سال 2007 یک عمل جراحی انجام داده است و یک پروتز به کار بردم که بررسی شود و نه مسائلی که در صحن شورا توسط ایشان مطرح شد.

وی اظهار کرد: در این گواهی آمده که پسر آقای مولوی مواردی را به کلینیک به زبان انگلیسی ایمیل کرده و خواسته است تا کلینیک به بررسی این مسائل بپردازد؛ یعنی بررسی آنها مورد درخواست خود آقای مولوی بوده است.

ابراهیم مولوی، عضو سابق شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: بنیاد شهید شهرستان‌ها معاونت تخصصی درمانی ندارند و نامه را به استان ارجاع دادند، نامه توسط معاونت بهداشت و درمان استان همدان امضا شده است.

وی با اشاره به اینکه بنده برای پروتز به آلمان مراجعه کردم خاطرنشان کرد: اما درد آلارم نمی‌دهد، مشکلاتی ایجاد شد و اسناد و مدارک ارائه شده و من دنبال تفریح نبودیم.

عضو سابق شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در درخواست اولیه هم فرصت مطالعاتی و درمانی ذکر کردم گفت: با توجه به اسناد و مدارک و تأییدیه بنیاد تصمیم‌گیری کنید و ای کاش بنده فقط اسناد و مدارک را به بنیاد می‌دادم اما به دلیل شفافیت به صحن شورا عرضه کردم.

رضوان سلماسی، عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه چطور یک روزه بنیاد شهید پاسخ شورا را داده است اظهار کرد: در حالی که برای توجیه یک غیبت کمیسیون پزشکی مدت زمان بیشتری نیاز است.

وی با اشاره به اینکه پاسخ بنیاد شهید به سؤالات ما پاسخ نمی‌دهد افزود: نامه بنیاد شهید باید به تشریح کامل بیماری می‌پرداختند.

رحیمی‌فر با بیان اینکه نامه بنیاد شهید کفایت می‌کند تصریح کرد: نامه یک مرجعیت حاکمیتی را نمی‌توان زیر سؤال برد.

سیدمسعود عسگریان، عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه برای ما نامه‌های کشور آلمان ملاک نیست و ملاک بنیاد شهید است ادامه داد: برای 45 روز مرخصی 53 روز مدارک پزشکی آورده است.

وی با اشاره به اینکه بحث جایگزینی شورا را مردد کرده است خاطرنشان کرد: نامه بنیاد شهید برای ما مستند است و باید با توجه به نظر خودمان موجه یا غیر موجه بودن آن را تعیین کنیم و به کمیته انطباق ارسال شود و مدارک بیشتر در آنجا خواسته شود.

 اکبر کاووسی‌امید عضو دیگر شورای شهر همدان با بیان اینکه قسم خوردیم که بر مدار حق حرکت کنیم اظهار کرد: 15 آبان ماه خودمان تأیید کردیم که ایشان ماه دوم مرخصی را طی کند.

وی افزود: ما در تاریخ 15 آبان ماه با مرخصی آقای مولوی با 10 رأی موافقت کردیم و به دلیل جانبازی ایشان ویژه نگاه کردیم.

عضو شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: نامه یک ارگان رسمی برای من حجت است.

در نهایت اکثریت شورا به این مصوبه رأی ندادند و غیبت مولوی غیر موجه دانسته شد.

 

 

 

نظر شما