افزایش ۷ درصدی صادرات محصولات کشاورزی در همدان

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۲:۳۶:۴۶
کد خبر: ۸۰۲۲۲۸
افزایش ۷ درصدی صادرات محصولات کشاورزی در همدان
نجفیان گفت: صادرات محصولات کشاورزی از همدان در مدت زمان نه ماهه امسال ۶.۹ درصد از نظر وزنی و ۲۱ درصد از نظر ریالی افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی همدان با اشاره به میزان صادرات محصولات کشاورزی استان در مدت نه ماهه سال97 اظهار داشت: 178میلیون و 600 هزار دلار، معادل 749 میلیارد و 900 میلیون تومان محصول کشاورزی از مبادی مختلف استان صادر شده که این میزان در مدت نه ماهه سال 96نیز 191میلیون و 640هزار دلار، معادل 621 میلیارد تومان محصول کشاورزی از مبادی مختلف استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت 213هزار و 201 تن کالا از همدان صادر شده است بیان کرد: این میزان محصول شامل 80 قلم کالا بوده که کالاهای اصلی شامل فرآورده‌های لبنی، سیب زمینی، کشمش، محصولات گلخانه ای، خیارشور، پوست و روده و غیره به کشورهای اروپایی، حوزه خلیج فارس و آسیای میانه صادر شده است.

نجفیان با بیان اینکه این میزان محصولات از گمرک همدان و 14 گلوگاه مرکزی و مبادی حمل و نقل خارج از استان صادر شده است عنوان کرد: محصولات کشاورزی به کشورهای ایتالیا، عراقریال ترکیه، افغانستان، امارات، روسیه، اوکراین، ارمنستان، ازبکستان و پاکستان صادر شده است.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی همدان اظهار داشت: صادرات از گمرک استان 43 قلم کالا به وزن292 هزار تن به ارزش 167 میلیارد و 300 میلیون تومان و ارزش دلاری 39 میلیون و 800 هزار دلار بوده است.

نجفیان با اشاره به میزان صادرات 29 قلم محصولات خام کشاورزی از گمرک همدان گفت: محصولات خام به میزان 240هزار و 711 تن و به ارزش 131 میلیارد و 500میلیون تومان و ارزش دلاری 31.3 میلیون دلار صادر شده است.

وی بیان کرد: در بخش محصولات تبدیلی و کشاورزی نیز 14 نوع محصول به وزن چهار هزار و 530 تن و ارزش 35میلیارد و 800 میلیون تومان و ارزش دلاری 8.5 میلیون دلار صادر شده است.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی همدان اعلام کرد: امسال شرایط تولید گوجه گلخانه ای مرغوب در استان بسیار خوب بود و 1500 تن صادر شد و قیمت بالای گوجه بعد از رسیدن محموله جیرفت در بازار همدان به تعادل می رسد.

نجفیان عنوان کرد: صادرات محصولات کشاورزی از همدان در مدت زمان نه ماهه امسال6.8 درصد از نظر دلاری کاهش و 6.9 درصد از نظر وزنی و 21 درصد از نظر ریالی افزایش داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز