یکصد زوج جوان از خدمات«یاوران زندگی نو» استفاده کرده اند

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۱:۳۵:۳۵
کد خبر: ۸۰۲۲۳۹
یکصد زوج جوان از خدمات«یاوران زندگی نو» استفاده کرده اند
فهیمه خلجی با بیان اینکه تاکنون بیش از یکصد زوج جوان از خدمات این سمن استفاده کرده‌اند تصریح کرد: ما با 70 مرکز قرارداد داریم.

 به گزارش خبرگزاری برنا از ملایر، بالا رفتن سن ازدواج در جامعه و عدم تمایل جوانان به تشکیل خانواده، بسیاری از مسوولان فرهنگی و دغدغه‌مندان را بر آن داشته تا با ترویج فرهنگ ازدواج آسان و سبک زندگی اسلامی به دنبال احیای فرهنگ ازدواج در جامعه باشند.

سمن‌های مختلفی در حوزه ازدواج آسان در سطح کشور تشکیل شده که یکی از آنها سمن «یاوران زندگی نو» در ملایر است، سازمانی مردم‌نهاد که بیش از یک سال از عمر آن نمی‌گذرد اما در این حوزه عملکرد خوبی داشته است.

 دبیر موسسه «یاوران زندگی نو» عنوان کرد: این سمن  یکی از سمن‌های تازه‌تاسیس در شهرستان ملایر است که با هدف تشویق و ترویج فرهنگ ازدوج آسان با مجوز اداره ورزش و جوانان ملایر فعالیت خود را  بیش از یک سال است در شهرستان ملایر آغاز کرده است.

 فهیمه خلجی اظهار کرد: هدف ما شروع یک زندگی خوب برای زوج‌ها با بهترین  انتخاب اما کمترین هزینه بوده که با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم همه هزینه‌هایی را که برای یک ازدواج  مد نظر است پایین بیاوریم.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از یکصد زوج جوان از خدمات این سمن استفاده کرده‌اند تصریح کرد: ما با 70 مرکز شامل مراکز لوازم خانگی، تهیه جهیزیه کلی، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، گلفروشی‌ها، مراکز فیلمبرداری، تالارها، لباس فروشی‌ها برای تهیه کت و شلوار داماد و لباس عروس، تهیه تور برای عروس قرارداد داریم.

دبیر موسسه «یاوران زندگی نو» خیران همراه با این سمن را صاحبان  مراکز دارای قرارداد با موسسه یاوران نو دانست و افزود: این افراد هیچ سودی را از زوج‌های مراجعه‌کننده از سوی این موسسه دریافت نمی‌کنند و تخفیفات ویژه‌ای را نیز به زوج‌ها ارائه می‌دهند.

وی هزینه عضویت زوج‌ها در این موسسه را یکصد هزار تومان دانست و گفت: این مبلغ صرف تبلیغات و خدمات موسسه می‌‌شود و زوج‌ها با معرفی نامه از این موسسه معمولا از تخفیف 8 تا 10 میلیون تومانی برای تهیه جهیزیه و هزینه‌های مراسم عروسی بهره‌‌مند می‌شوند.

خلجی با بیان اینکه این مرکز برای همه زوج‌ها بوده و مختص زوج‌های نیازمند نیست تصریح کرد: حتی هنگام مراجعه برخی زوج‌های نیازمند مبلغ عضویت نیز از زوج‌ها دریافت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف شخص بنده تنها رضایت خدا و احیای فرهنگ ازدواج آسان است گفت: هدف ما به هیچ وجه کسب درآمد نبوده و نیست؛ لبخند و خوشبختی یک زوج بالاترین لذتی است که من از انجام کارم در این سمن می‌برم.

دبیر موسسه «یاوران زندگی نو» اضافه کرد: 40 دست لباس عروس نیز از سوی یکی از مراکز فروش لباس عروس به صورت رایگان به این مرکز هدیه شد و نوعروسانی که قادر به تهیه لباس شب عروسی نباشند می‌‎توانند از این لباس‌ها به صورت رایگان استفاده کنند.

وی با اشاره به تهیه جهیزیه سه نوعروس ملایری گفت: مبالغ تهیه این جهیزیه از سوی تعدادی از خیران از استان تهران و شهرستان تهیه شده که بعد از بازدید از شرایط زندگی آنها جهیزیه‌ها اهدا شده است.

خلجی ضمن تقدیر و رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر و مسوول ستاد امور جوانان این اداره و حمایت‌ها از این سمن گفت: در حال حاضر دفتر ما در مرکز امور جوانان اداره ورزش و جوانان ملایر فعال است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت این موسسه در حوزه سلامت با هدف خدمات‌دهی به بیماران نیازمند معمولی اشاره کرد و افزود: در این زمینه تعداد 50 پزشک با ما قرارداد دارند.

دبیر موسسه «یاوران زندگی نو» گفت: بیماران نیازمندی که از سوی موسسه به پزشکان طرف قرارداد مراجعه کنند به صورت رایگان از سوی پزشکان ویزیت می‌شوند.

وی اظهار کرد: در سه ماه گذشته 15 میلیون تومان هزینه ویزیت‌های رایگان پزشکان طرف قرارداد در راستای حمایت از بیماران معرفی شده بوده است.

خلجی ضمن تقدیر از پزشکان نیکوکار طرف قرارداد این موسسه خاطرنشان کرد: خدمات این بخش فقط برای بیماران نیازمند معمولی بوده و بیماران خاص را در بر نمی‌گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز