مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان:

دستگاه ورزش تنها در چهارچوب قانون عمل می کند/دخالتی در انتخاب روسای هیات های ورزشی نخواهم داشت

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۶:۱۲:۴۹
کد خبر: ۸۰۲۹۸۶
دستگاه ورزش تنها در چهارچوب قانون عمل می کند/دخالتی در انتخاب روسای هیات های ورزشی نخواهم داشت
محسن جهانشیرگفت: اداره کل ورزش و جوانان مجری قوانینی است که توسط مراجع ذی صلاح به تصویب رسیده و در این راستا اداره کل تنها در چهارچوب قانون عمل می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، محسن جهانشیر در جمع روسا و نواب هیات های ورزشی گفت: اداره کل ورزش و جوانان مجری قوانینی است که توسط مراجع ذی صلاح به تصویب رسیده و در این راستا اداره کل تنها در چهارچوب قانون عمل می کند.

وی افزود: بسیاری از مشکلاتی که امروز گریبان گیر هیات های ورزشی است به  دلیل عدم آشنایی هیات ها با  قوانینی است که اخیرا در این حوزه به تصویب رسیده است و باید هیات ها اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: اقدامات خوبی در ورزش استان و هیات های ورزشی صورت گرفته ولی در برخی امور اصلاحات اساسی باید صورت گیرد.

وی عنوان کرد: برای پیشبرد اهداف ورزش استان و تقویت هیات‌های ورزشی و بررسی موانع و مشکلات ورزش همدان جلسات تخصصی با هیات‌های ورزشی برگزار شده است.

جهانشیر خواستار توجه به ورزش بانوان شد و گفت: توجه به ورزش بانوان موجب افزایش روحیه نشاط و شادابی و تضمین سلامت جامعه و تربیت نسلی پویا و سالم می شود

وی اضافه کرد: حضور زنان درعرصه های اجتماعی بیانگر توانمندی واستعداد این گروه از جامعه است و با تقویت رشته های مختلف ورزشی باید به ارتقاء سلامت جسمی و روحی جامعه کمک کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: ورزش بانوان همدان در میادین مختلف صاحب جایگاه بوده و حضور ورزشکاران در رقابت های بین المللی پررنگ و افتخارآفرین بوده که جای خوشحالی دارد اما نباید به این تعداد بسنده کرد و باید بانوان استان حضوری پر رنگ تری در میادین مختلف داشته باشند.

وی خواستار استعدادیابی و جانشین پروری در ورزش شد و افزود: یکی از مشکلات اساسی ورزش ما عدم جانشین پروری و استعدادیابی بوده است و موضوع استعدادیابی و جانشین پروری برای قهرمانان، مربیان و داوران فعلی باید بصورت جدی دنبال شود .

جهانشیر تصریح کرد: روسای هیات های ورزشی باید به شهرستان ها سفر کنند و در جریان وضعیت های ورزشی مربوطه قرار بگیرند چرا که شهرستان ها انتظار دارند هیات های ورزشی  پتانسیل و استعدادهای خوبی در تک تک نقاط استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه هیات های بازوان توانمند اداره کل ورزش و جوانان هستند، افزود: نباید هیات ها درگیر حواشی شوند و باید از حاشیه و کارهای بیهوده به شدت دوری کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه بودجه هیات ها بر اساس عملکرد اختصاص می یابد، گفت: از این پس توزیع اعتبار برای فعالیت هیات های ورزشی استان بر اساس عملکرد و طبق مقررات خواهد بود.

وی با بیان اینکه کارکنان حق فعالیت در امور هیات های ورزشی را ندارند، افزود: هیچ یک از کارمندان اداره کل ورزش و جوانان نمی توانند به عنوان رئیس، نائب رئیس دبیر و خزانه دار در هیئت های ورزشی فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه دخالتی در انتخاب روسای هیات های ورزشی نخواهم داشت، افزود: کلیه مجامع هیاتها به صورت آزاد برگزار می‌شود و به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان در مجامع هیات های ورزشی دخالت نخواهم کرد.

 

 

 

نظر شما