مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور:

۷۵ درصد جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم برخوردار هستند

۱۳۹۷/۱۱/۱۶ - ۱۵:۳۹:۲۴
کد خبر: ۸۰۹۱۶۸
۷۵ درصد جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم برخوردار هستند
حمیدرضا جانباز از برخورداری 75 درصد جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم خبر داد و گفت: با تکمیل مجتمع‌های آبرسانی تا پایان سال 98، درصد بیشتری از جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در آئین کلنگ‌زنی سه پروژه آبرسانی روستایی با اشاره به اینکه در قالب تکمیل تعداد مجتمع‌های آبرسانی کشور، 924 مجمتع روستایی تعریف شده است اظهار کرد: بر اساس اولویت‌های تعیین شده در سازمان برنامه و بودجه، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و با پیشنهاد دولت در روزهای آتی با موافقت مجلس اعتبارات بیشتری به مجتمع‌های آبرسانی روستایی اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر 6 میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم بهره‌مند شدند افزود: با اتفاقاتی که در بودجه سال 98 خواهد افتاد تعداد جمعیت زیر پوشش برخوردار از آب سالم و بهداشتی ارتقا می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 75 درصد جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم برخوردارند گفت: براساس شاخص‌های بین‌المللی بیش از 90 درصد جمعیت روستایی کشور از آب شرب بهداشتی بهره‌مند هستند.

وی با تاکید بر اینکه سعی ما بر تکمیل مجتمع‌های آبرسانی افزود: امیدواریم با تکمیل مجتمع‌های آبرسانی تا پایان سال 98، درصد بیشتری از جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

جانباز ادامه داد: بر اساس مصوبات مجلس و مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم تا پایان سال 98 بین 800 هزار تا یک میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور به جمعیت زیر پوشش اضافه شود.

وی خاطرنشان کرد: باید در بودجه سال 98 به گونه‌ای عمل کرد تا استان‌هایی که در برخورداری مشترکان از آب شرب از متوسط و نرم تعیین شده پایین‌تر هستند، به این میانگین نزدیک شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به آغاز عملیات اجرایی سه مجتمع آبرسانی روستایی یادآور شد: اعتبار مورد نیاز و برآورد شده برای سه پروژه در حدود 8 میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: در دهه فجر انقلاب اسلامی 40 پروژه در کشور هدف‌گذاری شده که این پروژه‌ها شامل تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، سامانه‌های شیرین سازی آب است و سعی بر این است تا در همه نقاط کشور این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

جانباز با بیان اینکه بر اساس ارزیابی اولیه از لایحه بودجه سال 98 و تغییراتی که در کمیسیون تلفیق گمان می‌رود، به سرفصل‌های آبرسانی و به طور خاص آبرسانی روستایی توجه شده است افزود: پیش بینی بر این است که بودجه خوبی از محل صندوق توسعه ملی به تکمیل مجتمع‌های آبرسانی اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه در 200 روستا علاوه بر بخش ریالی فاضلاب در بخش استفاده از اعتبارات بانک توسعه اسلامی نیز هدف‌گذاری‌های لازم انجام شده است افزود: 75 روستا از محل اعتبارات عمرانی و 111 روستا از محل اعتبارات بانک توسعه در حال اجرای شبکه‌های فاضلاب روستایی هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز