معدوم‌سازی ۶۹ تن گوشت غیربهداشتی در همدان

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۱۱:۲۱:۱۸
کد خبر: ۸۱۱۴۵۴
معدوم‌سازی ۶۹ تن گوشت غیربهداشتی در همدان
محمودرضا رسولی با اشاره به اعزام 6 اکیپ برای واکسیناسیون دام‌های عشایر همدان از ضبط و معدوم‌سازی 69 تن گوشت غیربهداشتی طی امسال در همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه از سال جاری تاکنون بیش از 5 میلیون و 387 هزار نوبت سردام علیه انواع بیماری‌های واگیردامی و قابل انتقال بین حیوان و انسان در استان همدان مایه‌کوبی شده‌ است اظهار کرد: علیه بیماری‌های آبله، شاربن، تب برفکی، آنتروتوکسمی، بروسلوز(تب مالت)، قانقرایا، آگالاکسی، هاری، PPR و... مایه‌کوبی انجام شده است.

وی با اشاره به میزان تست سل و بروسلوز در استان بیان کرد: از ابتدای امسال بیش از 15 هزار و 743 رأس دام سنگین خونگیری شده و در مبارزه با سل گاوی تعداد 31 هزار و 402 رأس دام تحت تست توبرکولین قرار گرفته‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه امسال 148 هزار و 679 رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های استان ذبح و مورد نظارت شرعی و بهداشتی قرار گرفته‌اند افزود: بیش از 69 تن گوشت غیربهداشتی از زنجیره مصرف خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه در پنج کشتارگاه صنعتی طیور استان 10 میلیون و 511 هزار قطعه طیور ذبح و مورد نظارت شرعی و بهداشتی قرار گرفته است گفت: از این تعداد بیش از 73 هزار و 343  قطعه یعنی 110 تن به دلایل بهداشتی از چرخه مصرف خارج و ضبط و معدوم‌سازی شده است.

رسولی با بیان اینکه بیش از 96 هزار مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع، بسته‌بندی، عرضه و رستوران‌های استان انجام شده است تصریح کرد: در این بازرسی‌ها 277 هزار و 630 کیلوگرم مواد خام دامی غیرقابل مصرف در سطح استان ضبط و معدوم‌سازی شده است.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف بهداشتی در ارتباط با تولید، توزیع، بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را از طریق سامانه ارتباطی 1512 به بازرسان بهداشتی اداره دامپزشکی استان اطلاع‌رسانی کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اعزام 6 اکیپ برای واکسیناسیون دام‌های عشایر همدان به مناطق قشلاقی خاطرنشان کرد: این اکیپ‌ها به استان‌های لرستان، خوزستان و ایلام اعزام شده‌اند.

وی بیان کرد: طبق پیش‌بینی یک‌میلیون و 600 هزار نوبت سرواکسیناسیون علیه هفت بیماری مهم در دام‌های عشایر انجام می‌شود.

 

نظر شما