۶۹ درصد اهداکنندگان خون مستمر هستند

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۱۱:۵۱:۱۸
کد خبر: ۸۱۳۰۱۵
۶۹ درصد اهداکنندگان خون مستمر هستند
افشین محمدی اضافه کرد: 69 درصد اهدا کنندگان خون در همدان اهداکنندگان مستمر هستند که در 10 ماهه سالجاری 21 هزار و 358 واحد خون اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل انتقال خون همدان گفت: 30 هزار و 982 واحد خون از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه توسط اهالی این استان اهدا شد.

افشین محمدی بیان کرد: 30 هزار و 167 واحد معادل 97.4 درصد اهدای خون توسط آقایان و 814 واحد توسط بانوان بوده است.

وی اضافه کرد: 69 درصد اهدا کنندگان خون در همدان اهداکنندگان مستمر هستند که در 10 ماهه سالجاری 21 هزار و 358 واحد خون اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون همدان ادامه داد: آمار اهدای خون توسط بانوان روند کاهش داشته و از میانگین 3.2 درصد به 2.6 درصد در سال جاری رسیده است.

محمدی افزود: مهمترین عامل مشارکت ناچیز بانوان در اهدای خون، ترس و ضعف است در حالیکه با یکبار خونگیری و پی بردن به مزیت این کار خداپسندانه آنها جزو اهدا کنندگان مستمر می شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه همدان معین تهران در ارسال خون شده است یادآوری کرد: پیشتر در صورت اعلام نیاز هر یک از پایگاه ها، خون در اختیار آنها قرار می گرفت.

مدیرکل انتقال خون همدان اضافه کرد: به منظور جلوگیری از ارسال نامرتب و نامنظم خون و پیشگیری از تداخل در ارسال آن، این وضعیت ساماندهی شده و هم اینک انتقال خون همدان به عنوان پشتیبان تهران انتخاب شده است.

محمدی ادامه داد: البته این وضعیت در شرایط اضطراری نظیر بروز حوادث غیرمترقبه از جمله سیل و زلزله تغییر یافته و می توان طبق دستورالعمل برای پایگاه های موجود در مناطق زلزله زده خون ارسال کرد.

 

نظر شما