آغاز کشت ۶۰۰ هزار بوته آویشن در همدان

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۰۷:۴۰:۵۴
کد خبر: ۸۱۴۸۳۷
آغاز کشت ۶۰۰ هزار بوته آویشن در همدان
اسفندیار خزائی گفت: کشت 600 هزار بوته آویشن در عرصه های آبخیز این استان آغاز شده و هفته منابع طبیعی به اتمام می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان بیان کرد: کشت آویشن به عنوان یکی از بزرگترین طرح ‌های منابع طبیعی و آبخیزداری با مشارکت مردم صورت پذیرفت.

وی اضافه کرد: طرح کشت 600هزار بوته آویشن در 17 حوزه آبخیز واقع در 9 شهرستان در حال اجرا است و در هفته منابع طبیعی نیز ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان مشارکت مردم در برنامه‌های هفته منابع طبیعی را یک اولویت دانست و گفت: برنامه‌های هفته منابع طبیعی امسال با مشارکت مردم، سازمان های مردم نهاد و بهره برداران اجرا می شود.

خزائی اضافه کرد: سمن های فعال و دوستدار محیط زیست می توانند به مثابه بازویی عملگرا با منابع طبیعی مشارکت داشته باشند و سیاست این اداره نیز تقویت و توسعه این گونه نهادهاست.

وی ادامه داد: 15 تا 22 اسفند «هفته منابع طبیعی» نامگذاری شده و در روز نخست این هفته جشن ملی درختکاری با حضور مسئولان برگزار می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: شعار هفته منابع طبیعی امسال «منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی» تعیین شده است که رویکرد تمام برنامه در این هفته مشارکت و حضور مردمی است.

خزایی ابراز امیدواری کرد: با کمک رسانه ها و فراخوان مردم، گامی موثر در نهادینه کردن فرهنگ حفظ و توسعه منابع طبیعی برداشته شود.

وی توجه مسئولان به نهال کاری و توسعه طرحهای منابع طبیعی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: انسان‌ها از وجود طبیعت و درختان همواره استفاده های فراوانی می‌برند که نمونه آن لذت بردن از حضور در طبیعت و احساس آرامش با نگاه کردن به درختان و جنگل های سرسبز است.

به گفته کارشناسان، آویشن گیاهی است ضد نفخ که موجب حرارت بدن و هضم غذا می شود و به عنوان گیاهی ضدعفونی کننده شناخته شده است.

محلول شست و شوی دهان که حاوی آویشن باشد در درمان عفونت لثه موثر است و برای تهیه برخی از دهانشویه ها، خمیردندان ها نیز به کار می رود.

آویشن در درمان بیماری مجاری تنفس فوقانی از قبیل برونشیت و آسم تاثیرات مفیدی دارد و برای معالجه سرفه و گلودرد نیز استفاده می شود.

جوشانده آویشن برای درمان اسهال و پیچش روده توصیه شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز