پرداخت ۲۸۶ هزار فقره وام به مددجویان کمیته امداد در سال ۹۷

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۰۹:۰۷:۳۷
کد خبر: ۸۱۵۹۱۴
پرداخت ۲۸۶ هزار فقره وام به مددجویان کمیته امداد در سال ۹۷
مجید باجلان عنوان کرد: از ابتدای سال 97 تاکنون 286 هزار فقره وام به مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: صندوق قرض الحسنه ولایت متعلق به کمیته امداد امام خمینی (ره) بیش از 25 هزار میلیارد ریال سرمایه دارد که با هدف پرداخت تسهیلات آسان به مددجویان این نهاد تاسیس شده است.

وی اظهار داشت: این صندوق وام های 300 میلیون ریالی اشتغال، 150 میلیون ریالی تامین و تعمیر مسکن و همچنین 50 میلیون ریالی در زمینه های کمک هزینه آزادی زندانیان، تحصیلی و کارگشایی به مددجویان پرداخت می کند.

باجلان عنوان کرد: خیرین نیکوکار می توانند به منظور رفع نیاز محرومان، سپرده های خود را در این صندوق پس انداز کنند.

وی اضافه کرد: در سال 98 کارمزد سه درصدی وام های ضروری این صندوق حذف و تسهیلات بدون کارمزد پرداخت می شود.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کشور افزود: در حال حاضر هفت هزار خیر در کل کشور در این صندوق سپرده گذاری کرده اند.

وی تاکید کرد: در سال 98 بیشترین اعتبارات صندوق را به وام های اشتغالزایی و کارگشایی تخصیص داده شده است.

باجلان افزود: در سال آینده 20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده است که 11 هزار و 500 میلیارد ریال برای وام های ضروری، سه هزار و 500 میلیارد ریال برای تامین مسکن، یک هزار میلیارد ریال نیز برای تهیه ودیعه مسکن و چهار هزار میلیارد ریال نیز در زمینه اشتغالزایی و توانمند سازی به نیازمندان واگذار می شود.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال 97 تاکنون 286 هزار فقره وام به مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کشور افزود: تمام اعتبارات این صندوق به پرداخت تسهیلات به نیازمندان اختصاص یافته است و به هیچ عنوان برنامه ای برای سرمایه گذاری و بنگاه داری نداریم.

وی گفت: مستمری بگیران کمیته امداد امام خمینی (ره) برای دریافت تسهیلات نیاز به ضامن ندارند و اقساط وام آن ها از مستمری آن ها کسر می شود.

باجلان با اشاره به اینکه سریع ترین وام قرض الحسنه در استان همدان و در مدت 48 ساعت پرداخت می شود افزود: از ابتدای سال نزدیک به پنج هزار و 700 فقره تسهیلات در این استان به نیازمندان پرداخت شده است.

گفتنی است ماهانه سرپرستان خانوار مددجویان یک نفره یک میلیون و 615 هزار ریال، دو نفره 2 میلیون و 755 هزار ریال، سه نفره سه میلیون و 600 هزار ریال، چهارنفره چهار میلیون و 665 هزار ریال و پنج نفره به بالا پنج میلیون و 165 هزار ریال مستمری از کمیته امداد امام خمینی (ره) دریافت می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز