۱۳۰ نفر در مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان در همدان شرکت کردند

۱۳۹۷/۱۲/۱۱ - ۰۹:۱۹:۰۴
کد خبر: ۸۱۸۷۹۶
۱۳۰ نفر در مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان در همدان شرکت کردند
در مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان 130 نفر شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا همدان برگزار شد.

حمیدرضا ناهیدی فرد اظهار کرد: مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» با رقابت 130 نفر از خواهران و برادران برگزار شد که نفرات برتر نیز معرفی می‌شوند.

وی افزود: مرحله شهرستانی مسابقات مدهامتان نیز در شهرستان‌های بهار، رزن، تویسرکان، نهاوند، اسدآباد، ملایر و همدان برگزار شد.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با اشاره به اینکه بیش از یک هزار نفر در مرحله شهرستانی شرکت کردند گفت: از این تعداد به جزء رشته‌های قرائت تقلیدی و نقاشی 130 نفر به مرحله استانی مسابقات راه یافتند.

وی با بیان اینکه این مسابقات در دو رده سنی زیر 16سال و بالای ۱6 سال برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: 130 نفر شرکت‌کننده مرحله استانی مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، ترتیل، اذان و قرائت تقلیدی با هم به رقابت پرداهتند.

ناهیدی‌فرد بیان کرد: نفرات برتر شرکت کنندگان مرحله استانی هر رشته به مرحله کشوری که اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد، معرفی و اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه قرآن کتابی است که عامل رحمت انسان‌هاست و برخلاف تبلغات جوامع غربی اسلام و قرآن دین بخشش و رحمت است اظهار کرد: در این زمینه نگاه به سیره پیامبر اسلام (ص) آن را تایید می‌کند.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه قرآن نسخه سالم زیستی انسان‌هاست و سعادتمندی انسان در پرتو عمل به قرآن رقم می‌خورد افزود: عمل به مفاهیم قرآن و سیره ائمه اطهار(ع) رکن اصلی موفقیت انسان در مسیر زندگی است.

وی ادامه داد: یکی از گام‌های مهم در بهره‌مندی از قرآن مجید، تدبر و اندیشه در آموزه‌های قرآن است، زیرا تدبر در قرآن و اندیشیدن در آیات خدا بهترین وسیله برای ورود به عمق پیام‌ها و پیامدهای آن است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز