آمار فوتی سوانح رانندگی شرم آور است

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۰۸:۱۲:۱۵
کد خبر: ۸۲۳۱۳۹
آمار فوتی سوانح رانندگی شرم آور است
موسوی بهار گفت: آمار تلفات جاده ای در کشور 2 درصد افزایش داشته اما این آمار در همدان 14 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بر اساس آمارهای منتشر شده، با ورود به ایام نوروز شمار مسافرت ها به حد چشمگیری افزایش یافته و یک خانواده در 15 روز عید به اندازه 10 ماه سال سفر می کند.

وی افزود: شماری از خانواده هایی که به مسافرت های برون شهری عزیمت می کنند اقدام به تهیه خودرو در ایام پایانی سال کرده یا مقصدهایی را انتخاب می کنند که تاکنون به آنجا سفر نکرده اند.

موسوی بهار با اشاره به اظهارات پلیس، ادامه داد: تجربه کم، نداشتن مهارت و آشنا و مسلط نبودن به جاده موجب بالا رفتن حوادث جاده ای شده است.

وی بیان کرد: بروز حوادث تلخ و ناگوار در ایام نوروز و سیاه پوش شدن خانواده باعث شده در ایام نوروز سال های بعد نیز خانواده ها با یادآوری این خاطره تلخ همچنان در سوگ و اندوه باشند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان آمار تلفات جاده ای در کشور 2 درصد افزایش داشته اما این آمار در همدان 14 درصد کاهش داشته است.

موسوی بهار اضافه کرد: 483 تن در 11 ماهه سال گذشته در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند که این آمار در سال جاری به 416 تن رسید و 75 درصد از جانباختگان را آقایان تشکیل می دهند.

وی افزود: اورژانس بیمارستان ها به علت بالا رفتان شمار متوفیان سوانح رانندگی همه ساله در حال توسعه و گسترش است و برای نمونه اورژانس بیمارستان بعثت از سال 85 تاکنون پنج نوبت طرح توسعه داشته به گونه ای که تنها این بخش به یک بیمارستان تبدیل شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز