نماینده مجلس:

راه آهن زنجان - تبریز به همدان متصل می شود

۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ۰۹:۳۱:۲۱
کد خبر: ۸۲۴۰۲۲
راه آهن زنجان - تبریز به همدان متصل می شود
حمیدرضا حاجی بابایی گفت: اتصال راه آهن زنجان - تبریز به راه آهن همدان به صورت قانون تصویب و 100 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آن در بودجه 98 در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در آیین بهره برداری از راه آهن همدان - تهران با بیان اینکه راه آهن و اتوبان دو بال پرواز همدان هستند، افزود: با برقی کردن قطار همدان - تهران، به نوعی راه آهن همدان جزئی از راه آهن تهران محسوب می شود و فاصله زمانی آن با پایتخت کاهش می یابد.

وی یادآوری کرد: امروز آرزوی دیرینه اتصال همدان به راه آهن کشور محقق شده است و حال تداوم حرکت قطار همدان - تهران به استقبال مردم بستگی دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر مردم داوطلب باشند این قطار هر روز و هر ساعت ظرفیت جابجایی مسافر را در این مسیر دارد.

به گفته وی این قطار اکنون توانایی حرکت تا سرعت 180 کیلومتر در ساعت را دارد و بر اساس مصوبه برقی کردن قطار همدان - تهران، سرعت آن به 250 تا 300 کیلومتر در ساعت نیز افزایش می یابد.

حاجی بابایی عنوان کرد: این راه آهن زمانی تکمیل می شود که ایستگاه آن به کنار پایانه بزرگ مسافربری همدان انتقال یابد.

وی ادامه داد: 2کیلومتر از ریل گذاری طرح انتقال این ایستگاه به داخل شهر همدان انجام شده است و 12 کیلومتر باقی مانده نیز باید هر چه سریع تر تکمیل شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت اضافه کرد: کتاب راه آهن همدان - تهران، با اطلاعاتی در خصوص این طرح و تاریخچه آن، تالیف و تا چند ماه آینده منتشر می شود.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه با تکمیل راه آهن همدان - سنندج، راه آهن غرب کشور تکمیل می شود، اظهار داشت: با بهره برداری از راه آهن همدان - ملایر مسافران قطار غرب کشور 2 ساعت زودتر به تهران می رسند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز