تشدید نظارت بر عرضه مواد خام دامی در همدان

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۰۹:۵۶:۲۵
کد خبر: ۸۲۵۰۰۷
تشدید نظارت بر عرضه مواد خام دامی در همدان
محمدرضا رسولی گفت: در آستانه عید نوروز طرح تشدید نظارت بر عرضه مواد خام دامی برای حفظ سلامت شهروندان در این استان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل سازمان دامپزشکی همدان اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروز 28 گروه ثابت و سیار و گروه های قرنطینه و بازرسی بهداشتی در سطح استان همدان تشکیل شد.

وی افزود: این گروه ها تا پایان تعطیلات نوروز 98 به صورت مستمر اقدام به بازرسی از مراکز تولید و عرضه مواد خام دامی از جمله کشتارگاه ها، رستوران ها و مراکز بین راهی می کنند.

رسولی گفت: این گروه ها به صورت شبانه روزی در مراکز تولید و فروش مواد خام دامی و عرضه ماهی قرمز حضور دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان افزود: شهروندان ضمن توجه ویژه به تاریخ تولید و انقضای گوشت های بسته بندی شده، از خرید گوشت و آلایش دامی بدون بسته بندی، مهر و برچسب دامپزشکی و یا فرآورده های خام دامی منجمد و غیرمنجمد با برچسب مخدوش خود داری کنند.

وی با اشاره به تعطیلات ایام نوروز و حضور گردشگران در استان همدان، نظارت مداوم بر مواد خام دامی در راستای ارتقا سطح بهداشتی جامعه و ایجاد امنیت غذایی را ضروری دانست.

رسولی افزود: تعداد 300 ناظر بهداشتی دامپزشکی بر غذاخوری ها و واحدهای طبخ غذا نظارت دارند تا شهروندان و مسافران نوروزی با اطمینان خاطر از عرضه کامل بهداشتی غذا در ایام تعطیلات نوروزی استفاده و بهره کافی را ببرند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: شهروندان و مسافران نوروزی می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه مواد غذایی با منشا دامی با تلفن 1512 سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی در سراسر استان تماس بگیرند.

 

نظر شما