کارشناس غیرواگیر معاونت بهداشتی:

استفاده از مواد آتش بازی هرگز به طور کامل ایمن نیست

۱۳۹۷/۱۲/۲۸ - ۱۰:۵۸:۱۴
کد خبر: ۸۲۵۸۹۸
استفاده از مواد آتش بازی هرگز به طور کامل ایمن نیست
ناصر فیاضی افزود: استفاده از مواد آتش بازی هرگز به طور کامل ایمن نیست، حتی در صورتی که مراقبت کامل صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، کارشناس غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیشتر کودکان به دور از چشم والدین، موادمحترقه و منفجره را خریداری و در جیب، کیف یا کمد اتاق پنهان می کنند.

ناصر فیاضی افزود: اما این مواد، به دلیل درجه آتشگیری پایین زود مشتعل می شوند و برخی مواقع خسارات جبران ناپذیری به بار می آورند.

وی اضافه کرد: والدین باید علاوه بر توضیح عوارض این مواد آتش زا، با نظارت دقیق بر پول توجیبی کودکان و نحوه هزینه کرد آن در این ایام، نظارت بیشتری بر رفتار و وسایل فرزندشان داشته باشند.

کارشناس غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: آنها باید موادسوختنی و آتش زا را از دسترس فرزندان دور کرده و آنها را در تهیه وسایل آتش بازی بی خطر همراهی کنند.

فیاضی گفت: والدین می توانند هیجان فرزندانشان که نشات گرفته از آیین چهارشنبه پایان سال است را تعدیل کنند تا این شب برای آنها خوشایند و لذت بخش باشد.

وی خواستار توضیح خطرهای استفاده از مواد محترقه برای کودکان و نوجوانان برای داشتن چهارشنبه ای امن شد و افزود: در صورت همراهی کودک با والدین برای او پاداش در نظر بگیرید.

کارشناس غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان توصیه کرد: کبریت و مواد آتش زا مانند نفت و بنزین باید خارج از دسترس کودکان نگهداری شود و هرگز نباید به آنها اجازه داد با آتش زدن بوته، هیزم و امثال اینها در محیط خانه یا پارکینگ، جان خود و دیگران را به مخاطره بیندازد.

فیاضی اضافه کرد: اگر فرزندان به خرید وسایل آتش بازی اصرار دارند، با هم به خرید بروید و از محل‎های معتبر مواد کم خطر تهیه کنید.

وی ادامه داد: کودکان به هیچ عنوان نباید به تنهایی از مواد آتش بازی و محترقه استفاده کنند بلکه والدین در شادی های فرزندان مشارکت کنند.

کارشناس غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: استفاده از مواد آتش بازی هرگز به طور کامل ایمن نیست، حتی در صورتی که مراقبت کامل صورت گیرد.

فیاضی افزود: حوادث علاوه بر کسانی که از مواد محترقه استفاده می کنند برای اشخاصی که این مواد را درست می کنند نیز ممکن است اتفاق بیفتد پس از مکان هایی که از مواد محترقه در آن استفاده می شود باید دوری کرد.

 

نظر شما