مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان

همدان استان معین در ساخت واحدهای مسکونی شهری و روستایی دورود و ازنا استان لرستان شد

۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۱:۵۷:۲۸
کد خبر: ۸۳۳۸۷۶
همدان استان معین در ساخت واحدهای مسکونی شهری و روستایی دورود و ازنا استان لرستان شد
حسن ظفری از ارزیابی 140 روستای سیل‌زده استان لرستان خبر داد و گفت: پس از یک هفته تلاش بی وقفه بنیاد مسکن همدان، در بحث ارزیابی خسارات واحدهای آسیب دیده استان لرستان، 2537 واحد مسکونی در 140 روستای این استان مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، حسن ظفری ‌مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: در پی بارندگی‌های اخیر در کشور و وجود سیل و آبگرفتگی در معابر استانهای مختلف کشورکه استان لرستان نیز یکی دیگر از این استانها بوده است‌، بنیاد مسکن استان همدان هم در راستای کمک در امر بازسازی و نوسازی منازل مسکونی در روستاها و سطح شهر با اعزام 20 اکیپ متخصص به لرستان به یاری مردمان این دیار کهن شتافت.

وی با اشاره به فعالیت اکیپ استان همدان در 2 شهرستان ازنا و دورود، اظهارکرد: 2 شهرستان ازنا و دورود از شهرهای  قابل ارزیابی خسارت در حیطه فعالیت‌های استان همدان بوده که شامل شهرهای ناصردین و چالان چولان در حیطه ارزیابی و فعالیت استان همدان بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان در خصوص پرداخت خسارات به واحد های آسیب‌دیده در سیل، یادآور شد: :  وام روستایی به مبلغ 400میلیون ریال و 100 میلیون ریال بلاعوض، وام شهری 500 میلیون ریال 120میلیون ریال بلاعوض برای ساخت و احداث واحدها پرداخت می‌شود.

ظفری افزود: همچنین وام‌های تعمیری بین 100 تا 150 میلیون ریال بستگی به ارزیابی و تعیین خسارت وارده توسط  کارشناسان مربوط پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: 5 دستگاه خودرو سبک و 9 دستگاه خودرو کمپرسی نیز به منظور کمک به ایجاد خاکریز برای مهار سیل در داخل شهر به این شهرستانها اعزام  شده است که در حال حاضر 5 دستگاه آن در شهرستان دورود و 4 دستگاه آن در شهرستان خرم آباد  مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با تأکید براینکه استان همدان همواره آماده کمک به هم وطنان در سراسر کشور است، خاطرنشان کرد: در همین راستا 2 دستگاه گریدر نیز در شهرستان پلدختر به منظور ایجاد خاکریز کنار رودخانه و پاکسازی و بازگشایی معابر از گل‌و لای به این استان اعزام شده است.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در ادامه از مسقف شدن 2 هزار و 632 واحد مسکونی آسیب دیده ناشی از زلزله 7.3 دهم ریشتری 21 آبان پارسال در سرپل ذهاب خبر داد.

وی افزود: همچنین عملیات اجرای فونداسیون 2 هزار و 745 واحد، اسکلت بندی 2 هزار و 675 واحد، دیوارچینی 2 هزار و 571 واحد و عملیات نصب درب و پنجره 2 هزار و 429 واحد مسکونی در روستاهای سرپل ذهاب از سوی بنیاد مسکن استان همدان به عنوان ستاد معین ساخت و ساز پایان یافته است.

وی اظهار داشت: با صاحبان چهار هزار و 122 واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله پارسال به منظور پرداخت تسهیلات تعمیری، انعقاد قرارداد شده که به چهار هزار و 25 واحد تسهیلات پرداخت شده و تعمیرات این واحدها پایان یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان اضافه کرد: در راه خدمت به مردم ادای وظیفه خواهیم کرد و تا پایان کار بازسازی مناطق زلزله ‌زده در کنار مردم سرپل ذهاب خواهیم بود.

وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام توان خود را برای بازسازی این مناطق می گذارد و در این میان مشارکت و همکاری مردم نیز می تواند روند بازسازی را تسریع بخشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز