با طرح نسخه نویسی الکترونیک سالانه در ۵۰۰ هزار جلد دفترچه صرفه جویی می شود

۱۳۹۸/۰۱/۳۱ - ۰۸:۵۶:۵۰
کد خبر: ۸۳۶۱۶۸
با طرح نسخه نویسی الکترونیک سالانه در ۵۰۰ هزار جلد دفترچه صرفه جویی می شود
سعید فرجی افزود: با استقرار سیستم نسخه نویسی الکترونیکی در استان همدان از چاپ حدود 500 هزار جلد دفترچه در سال جلوگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: ثبت الکترونیکی نسخه، 20 تا 30 درصد از مراجعه غیرضروری، تکراری و حتی تداخل‌های دارویی جلوگیری می کند.

وی سال 97 را می توان با توجه به مدیریت هزینه و پرداخت بدهی های معوق سال های گذشته، سالی موفقیت آمیز برای سازمان بیمه سلامت دانست از آن جهت که در این سال گام های مهمی در راستای کاهش هزینه ها و استقرار سازمان الکترونیک اتفاق افتاد.

وی درباره آغاز طرح نسخه نویسی الکترونیک در شهر همدان همزمان با سراسر کشور اظهار داشت: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک، دستاوردهای مهمی به دنبال داشته است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان افزود: با استقرار سیستم نسخه نویسی الکترونیکی در استان همدان از چاپ حدود 500 هزار جلد دفترچه در سال جلوگیری می شود.

فرجی اضافه کرد: با اجرای این طرح دیگر نیازی به ارایه دفترچه بیمه سلامت نیست و بیمه شدگان در زمان مراجعه به مراکز طرف قرارداد با ارایه کد ملی، استحقاق سنجی شده و ویزیت می شوند.

وی از امکانات دیگر این طرح را استحقاق سنجی، تجویز دارو و خدمات تشخیصی درمانی و دریافت دارو و خدمت در داروخانه ها و مراکز پاراکلینیکی بدون نیاز به دفترچه عنوان کرد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان ادامه داد: همچنین اجرای این طرح امکان رسیدگی الکترونیکی به اسناد پزشکی را فراهم می کند.

فرجی افزود: در نظر داریم تسهیلاتی برای گروه پزشکی که مشارکت در طرح نسخه نویسی الکترونیک دارند ارایه دهیم از جمله پرداخت سریعتر مطالبات این گروه از پزشکان مد نظر است.

998 هزار و 531 تن از مردم همدان معادل 57 درصد از کل جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

 

نظر شما