معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان :

تصرف حاشیه رودخانه‌ها توسط افراد سودجو باعث بروز سیلاب خواهد شد

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۱۶:۱۷:۱۹
کد خبر: ۸۳۶۸۵۹
تصرف حاشیه رودخانه‌ها توسط افراد سودجو باعث بروز سیلاب خواهد شد
سعید گلستانی با بیان اینکه تصرف حاشیه رودخانه‌ها توسط افراد سودجو و ایجاد بندهای غیر قانونی و غیر اصولی مهار آب‌های سطحی باعث بروز سیلاب خواهد شد اظهار کرد: اگر به این امر اهتمام جدی نشود، باعث بروز مشکلات برای شهروندان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان در جلسه صیانت از منابع آبی استان همدان ضمن تشریح وظایف هر یک از دستگاه‌ها در راستای پیشگیری از تصرفات غیرقانونی منابع ملی؛ به لزوم توجه مدیران دستگاه‌های متولی امر در صیانت از منابع آبی با هدف حفظ ذخایر ملی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه تصرف حاشیه رودخانه‌ها توسط افراد سودجو و ایجاد بندهای غیر قانونی و غیر اصولی مهار آب‌های سطحی باعث بروز سیلاب خواهد شد اظهار کرد: اگر به این امر اهتمام جدی نشود، باعث بروز مشکلات برای شهروندان خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان بیان کرد: تمام دستگاه‌ها موظفند قبل از بروز سیل در استان با پاسداری از منابع آبی، مخاطرات ناشی از بروز بارش‌های بهاری شدید را به فرصت تبدیل کنند.

وی سوء مدیریت ناشی از بی‌توجهی به تصرفات حاشیه رودخانه‌ها را یکی از عوامل بروز سیلاب دانست و خاطرنشان کرد: اکیپ مشترکی از شرکت آب منطقه‌ای، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان محیط زیست استان و فرمانداری‌ها ضمن بازدید از رودخانه‌های استان و اتخاذ تدابیر مناسب، در راستای لایروبی و رفع تصرف حاشیه رودخانه‌ها با هدف پیشگیری از بروز سیل در بارش‌های شدید اقدام کنند.

گلستانی خاطرنشان کرد: در اجرای ماده 45 قانون توزیع عادلانه‌ آب باید زمینه‌ افزایش اکیپ‌های گشت نظام نظارت و بازرسی از منابع آب استان فراهم و تقویت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز