همایش پیاده روی هفته سلامت در همدان برگزار شد

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۱۰:۴۸:۳۶
کد خبر: ۸۳۷۳۵۷
همایش پیاده روی هفته سلامت در همدان برگزار شد
همزمان با هفته سلامت همایش بزرگ پیاده روی کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان صبح روز سه شنبه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رییس مرکز بهداشت شهرستان همدان بیان کرد: هر ساله همایش های پیاده روی در مناسبت های مختلف از جمله هفته سلامت، هفته مقابله با ایدز، سرطان، بهداشت و روان و دیگر مناسبت های بهداشتی برگزار می شود.

محمد خیراندیش افزود: برگزاری این حرکت های نمادین روشی برای ترغیب جامعه به انجام ورزش و جلوگیری از کم تحرکی در جامعه است.

وی ادامه داد: سبک زندگی کنونی در کنار تغذیه نامناسب موجب کاهش تحرک افراد، چاقی و در ادامه بروز بیماری های غیر واگیر قلبی و عروقی شده است.

رییس مرکز بهداشت شهرستان همدان اضافه کرد: جمع شدن چربی در عروق و تنگی آن موجب بروز سکته و زمین گیر شدن و مرگ افراد از جمله آقایان می شود.

خیراندیش گفت: شرایط اقلیمی و آب و هوایی همدان زمینه مناسبی برای ورزش های هوازی، پیاده روی و کوهنوردی را دارد و شهروندان باید هفته ای 2 یا سه نوبت نسبت به پیاده روی اقدام کنند.

وی ادامه داد: پیاده روی های معمولی موثر نیست بلکه باید با عبور از بلندی یا پیاده روی با سرعت بالا زمینه شدت گرفتن و بالا رفتن ضربان قلب را فراهم کرد.

همزمان با سومین روز از هفته سلامت که به عنوان «مشارکت اجتماعی و سلامت» نامگذاری شده 500 تن از کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان از پردیس این دانشگاه تا تپه عباس آباد پیاده روی کردند که در پایان این آیین به قید قرعه به 35 تن جوایزی اهدا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز