مردم نگران تامین کالاهای مورد نیاز خود برای ماه رمضان نباشند

۱۳۹۸/۰۲/۰۷ - ۰۹:۰۹:۲۴
کد خبر: ۸۳۸۶۹۹
مردم نگران تامین کالاهای مورد نیاز خود برای ماه رمضان نباشند
علیرضا شجاعی اظهار داشت: مردم نگران تامین کالاهای مورد نیاز خود برای ایام ماه رمضان نباشند چراکه کالاهای پر مصرفی همچون قند، شکر،خرما، برنج و روغن با نرخ دولتی توسط ستاد تنظیم بازار در سراسر استان عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان اظهار داشت: سهمیه کلانی برای واردات برنج خارجی به داخل استان در نظر گرفته شده که تا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف استان توزیع می‌شود. این نوع برنج از طریق کانال ادارات، بخش‌های کارگری، افراد زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد توزیع می‌شود. سهمیه محدودی نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان عرضه می‌شود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: ما نمیتوانیم پاسخگوی تمام نیاز بازار باشیم، بنابراین سعی کردیم با توزیع هدفمند کالاهای دولتی افراد اقشار مورد نظر را پوشش دهیم.

شجاعی در پاسخ به اینکه چرا نرخ‌های متفاوتی از برنج خارجی در بازار مشاهده می‌شود، تصریح کرد: نرخ برنج بستگی به نوع برند و درجه بندی آن دارد، در مرحله بعدی نیز باید ببینیم واردکننده با چه نوع ارزی واردات برنج را انجام داده است. بدون شک قیمت برنجی که با ارز نیمایی وارد شده بالاتر از برنجی است که با ارز 4200 تومانی وارد شده است. وقتی تورم در جامعه بالا می‌رود و قیمت همه کالاها چندین برابر می‌شود پس برنج هم از این قاعده مستثنی نیست و باید بپذیریم که قیمت این کالا هم بالا برود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان اظهار داشت: مردم نگران تامین کالاهای مورد نیاز خود برای ایام ماه رمضان نباشند چراکه کالاهای پر مصرفی همچون قند، شکر،خرما، برنج و روغن با نرخ دولتی توسط ستاد تنظیم بازار در سراسر استان عرضه می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز