در ماه رمضان۱۵۰۰ مبلغ به مناطق مختلف همدان اعزام می شوند

۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۰۸:۲۸:۲۲
کد خبر: ۸۴۱۵۴۶
در ماه رمضان۱۵۰۰ مبلغ به مناطق مختلف همدان اعزام می شوند
حجت‌الاسلام داوود عباسی از اعزام یک‌هزار و 500 مبلغ به مناطق مختلف استان همدان در ماه رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان یک‌هزار و 500 مبلغ به استان اعزام می‌شوند که از این تعداد 250 نفر غیربومی و بقیه بومی هستند.

وی با بیان اینکه حدود 300 نفر از مبلغان خانم و یک‌هزار و 200 نفر آقا هستند گفت: این افراد در مراکز اقامه نماز جماعت از جمله مساجد و حسینیه‌ها حضور می‌یابند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: برنامه‌هایی چون اقامه نماز جماعت، بیان احکام، سخنرانی و تفسیر قرآن در نقاطی که مقدور است، مد نظر قرار دارد.

وی ضمن تاکید بر  توجه به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: در جلسات مبلغان مقرر شده که این بیانیه در منبرهای مساجد تبیین شود.

عباسی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان یک‌هزار و 200 مسجد فعال داریم افزود: طی چند روز مانده به آغاز ماه مبارک رمضان غبارروبی مساجد نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه همه مساجد غبارروبی را در برنامه دارند گفت: یک یا دو مورد از مساجد نیز به صورت نمادین با حضور مسوولان غبارروبی می‌شود که یادآوری برای دیگر مساجد باشد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه یک‌هزار و 400 هیات مذهبی نیز در ماه رمضان فعالیت دارند افزود: علاوه بر فعالیت‌های آنها در طول سال، جشن میلاد امام حسن(ع)، برنامه‌های لیالی قدر و حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 400 مداح در ماه رمضان فعال هستند گفت: 47 کانون فرهنگی نیز در این ایام فعالیت خواهند داشت و هیات‌های مذهبی خواهران نیز جلسات احکام و گفتمان‌های دینی را برگزار می‌کنند.

عباسی اضافه کرد: حمایت‌ از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی روحانیون مستقر، روحانیون اعزام، روحانیون طرح هجرت، ائمه جماعات مساجد و راه‌اندازی جلسات ویژه تبلیغی، اخلاقی و اعتقادی را خواهیم داشت و تاکید داریم جلسات تفسیر قرآن حتماً در شهرستان‌ها برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه در هر شهرستان باید حداقل یک تفسیر محوری قرآن وجود داشته باشد گفت: تشکیل جلساتی با موضوع بررسی شیوه‌های تبیین و گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب نیز جزو برنامه‌های ماه رمضان است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان ضمن تاکید بر اینکه به همه ادارات شهرستانی اعلام شده اقامه نماز جماعت را داشته باشند افزود: معمولاً مسجدی در ماه رمضان نیست که اقامه نماز جماعت را نداشته باشد مگر برای نوبت صبح که معذوریتی وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: هر جایی که متقاضی امام جماعت باشد، تبلیغات اسلامی امام جماعت آن را تأمین می‌کند ولی ممکن است برای برخی مساجد امکان برگزاری نماز جماعت نباشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز