رشد ۱۱ درصدی صادرات از گمرک همدان در سال ۹۷

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۱۰:۲۷:۰۹
کد خبر: ۸۴۳۴۹۶
رشد ۱۱ درصدی صادرات از گمرک همدان در سال ۹۷
حمیدرضا متین گفت: در 12 ماهه سال 97، از گمرک همدان 155 میلیون و 506 هزار دلار صادرات انجام شده که رشد 11 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در 12 ماهه سال 97، از گمرک همدان 155 میلیون و 506 هزار دلار صادرات انجام شده که رشد 11 درصدی را نشان می‌دهد.

حمیدرضا متین با بیان اینکه صادرات از منشأ استان از سایر گمرکات کشور بسیار بیش از این مقدار است افزود: در سال 97 مجموعاً 934 میلیون دلار صادرات که منشأ آن از استان بوده است از همه گمرکات کشور صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه کشمش، سیم مسی، گونی پلاستیکی، کلینکر، انواع خاک صنعتی، فروسیلیس، موتور کولر و وازلین از جمله محصولات مهم صادراتی همدان است تصریح کرد: در بخش کشمش 149 درصد، ماست 86 درصد، کلینکر 159 درصد، خیارشور 49 درصد و وازلین صنعتی یک‌هزار و 157 درصد افزایش داشتیم و در صادرات موتور کولر به دلیل افزایش نیاز داخلی با کاهش 70 درصدی صادرات مواجه بودیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه یک‌هزار و 200 درصد صادرات یک واحد وازلین افزایش یافته است ادامه داد: سال گذشته شاهد رشد فزاینده صادرات در حوزه‌های مختلف بودیم.

وی با بیان اینکه چینی‌آلات بهداشتی بیشترین میزان صادرات را دارد خاطرنشان کرد: آمار تولید موکت همدان 53 تا 60 درصد در سال 96 بوده و در سال 97 بیش از صد درصد افزایش ظرفیت  اسمی تولید داشتیم.

متین با اشاره به اینکه در بستنی، قطعات ریخته‌گری، سیمان، سنگ‌آهن و لباس نیز افزایش صادرات داشتیم گفت: با بیش از 400 درصد افزایش سفارش واحد سیمان در شهرستان رزن مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه با توجه به توقف صادرات سیب زمینی میزان صادرات جهاد کشاورزی کاهش یافته است اظهار کرد: اما میزان صادرات از استان بیش از عدد احصا شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه صادرات واحد تولید موکت توسط شرکت‌ها و افراد دیگر انجام شده است افزود: ارقام بسیاری از صادرات تولیدات استان همدان احصا نشده است.

وی با بیان اینکه 177 قلم کالا در بخش صنعت  از استان همدان به کشورهای خارجی از جمله عراق و افغانستان صادر شده است تصریح کرد: احتمالاً با ممنوعیت صادرات گوجه‌فرنگی تا رسیدن فصل آن مواجه خواهیم بود.

متین با اشاره به اینکه 202 درصد میزان واردات در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است ادامه داد: البته در سال 97 میزان واردات نسبت به سال ماقبل آن، 55 درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: صادرات فروسیلیس 280 درصد، وازلین 430 درصد، ترشیجات و شوریجات 212 درصد در فروردین‌ماه امسال نسبت به فروردین سال گذشته رشد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تأکید کرد: پیشنهاد می‌شود هدفگذاری سال 98، یک‌میلیون و 250 هزار دلار باشد.

وی با بیان اینکه واردات بدون انتقال ارز ممنوع شده است گفت: در حال حاضر با توجه به کمبود مواد اولیه تولید به نظر می‌رسد که باید به بخش تولید کمک کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز