پیش بینی افزایش یک و نیم برابری برداشت گل محمدی در ملایر

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۱۱:۳۲:۲۱
کد خبر: ۸۴۳۵۷۴
پیش بینی افزایش یک و نیم برابری برداشت گل محمدی در ملایر
علی مروت امیری پیش بینی کرد: در سال زراعی جدید حدود 210 تن گل محمدی از مزارع این شهرستان برداشت شود که نسبت به سال گذشته میزان تولید بیش از یک و نیم برابر افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر پیش بینی کرد: در سال زراعی جدید حدود 210 تن گل محمدی از مزارع این شهرستان برداشت شود که نسبت به سال گذشته میزان تولید بیش از یک و نیم برابر افزایش یابد.

علی مروت امیری بیان کرد: سال گذشته سطح زیر کشت گل محمدی در مزارع این شهرستان 105 هکتار بود که از این میزان 70 هکتار بارور و 35 هکتار هنوز به مرحله باردهی نرسیده بود.

وی افزود: امسال 35 هکتار نیز به مرحله باردهی رسیده است و در مجموع پیش بینی می شود میزان برداشت گل محمدی در مزارع این شهرستان به 210 تن برسد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: سال گذشته از سطح زیر کشت قابل بارور گل محمدی در هر هکتار 2 تن برداشت شد که در مجموع 140 تن گلبرگ تازه گل محمدی از مزارع این شهرستان برداشت شد.

مروت امیری بیان کرد: در حال حاضر 20 هکتار نیز به سطح زیر کشت گل محمدی در مزارع ملایر اضافه شده است و سال زراعی آینده به مرحله برداشت می رسد.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گل محمدی از سه تا 20 هکتار متغیر است گفت: روستاهایی همچون بابلقانی، خوش آباد، پیهان، حرم آباد، طجر سامن، علوی و خردمند بیشترین میزان تولید گل محمدی را دارند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر اظهار داشت: با توجه به اینکه گل محمدی گیاهی بسیار مقاوم به کم آبی، دارای ارزش اقتصادی بالا و آفت کمی است، کشت این محصول با استقبال خوب کشاورزان ملایری مواجه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز