نرخ مالیات اصناف همدان با شهرهای صنعتی تفاوت داشته باشد

۱۳۹۸/۰۲/۲۶ - ۰۹:۳۳:۳۱
کد خبر: ۸۴۶۷۸۷
نرخ مالیات اصناف همدان با شهرهای صنعتی تفاوت داشته باشد
حسین محرابی اظهار داشت: همدان استانی صنعتی نیست و نرخ مالیات و ارزش افزوده در این استان با دیگر شهرهای بزرگ صنعتی باید تفاوتهایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رییس اتاق اصناف همدان در نشست صمیمی جمعی از کسبه و بازاریان، روسای اتحادیه ها و اعضای اتاق اصناف با استاندار همدان اظهار داشت: همدان استانی صنعتی نیست و نرخ مالیات و ارزش افزوده در این استان با دیگر شهرهای بزرگ صنعتی باید تفاوتهایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در اثر نوسانات ارزی سال گذشته، اصناف بسیار متضرر شدند به طوریکه در فروش اجناس خارجی 90 درصد، درمحصولات خوراکی و لبنی 20درصد و در برخی اقلام 60 درصد و به طور میانگین با 40 درصد کاهش فروش مواجه شدند.

محرابی کاهش فروش و افزایش هزینه ها و رشد تعرفه های مالیاتی را از عوامل آسیب زننده به بازار همدان ذکر کرد و خواستار رسیدگی به این مسائل و تنفس مالیاتی به مدت 2 سال برای صنوف این استان شد.

رییس اتاق اصناف، گرانی را حاصل شرایط اقتصادی و تحریم دانست و گفت: بین گرانی و گرانفروشی تفاوت بسیاری وجود دارد اما مردم اصناف را مورد هجمه قرار داده و بازار را مقصر اصلی می دانند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار با کمبود نقدینگی مواجه شده و انتظار داریم دولت با اعطای تسهیلات ارزان قیمت نقدینگی و سرمایه در گردش اصناف را با سود کم تامین کند.

محرابی صادر نکردن فاکتور توسط کارخانه ها را یکی دیگر از معضلات کسبه و بازاریان عنوان کرد و افزود: تولید کننده ها و بازرگانان در قبال فروش جنس به صنوف همدان فاکتور صادر نمی کنند و مسئولان تعزیرات حکومتی نیز بازاریان را به دلیل نداشتن فاکتور مواخذه و جریمه می کنند.

وی ادامه داد: مسئولان دستگاه های دولتی باید قیمت برخی اقلام مصرفی مردم را واقعی کنند چراکه در حال حاضر قیمت نان واقعی نیست و کفاف هزینه های نانوایان را نمی دهد که نیازمند اصلاح و بازنگری است.

محرابی تاکید کرد: بی تردید واقعی شدن قیمتها از بروز بسیاری از تخلفات صنفی جلوگیری می کند و مسئولان باید برای این موضوع راهکارهایی در نظر بگیرند.

وی از انعقاد تفاهم نامه ای با شهرداری همدان خبر داد و افزود: در این تفاهم نامه شهرداری به تمامی اصناف 25 درصد تخفیف داده و به زودی این طرح اجرا می شود.

رییس اتاق اصناف همدان به تشکیل کارگروه تولیدی در راستای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: دولت اعتباراتی را برای اصناف در نظر گرفته تا شاهد رونق تولید در واحدهای تولیدی زیر مجموعه اصناف باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز