کاهش جمعیت در استان همدان نگران کننده است/ همدانی ها دوران میانسالی و سالمندی سالمی ندارند

۱۳۹۸/۰۲/۲۸ - ۱۳:۵۵:۰۱
کد خبر: ۸۴۷۳۲۴
کاهش جمعیت در استان همدان نگران کننده است/ همدانی ها دوران میانسالی و سالمندی سالمی ندارند
رشید حیدری مقدم تاکید کرد: کاهش جمعیت دغدغه جدی حوزه بهداشت و سلامت است چراکه تداوم این روند موجب بروز بحران در حوزه جمعیت می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: بدون در نظر گرفتن شهرستان اسدآباد جمعیت استان یک میلیون و 625 هزار تن است که 54درصد آنها بالای 30سال هستند.

رییس مرکز بهداشت استان همدان اضافه کرد: بالا بودن درصد جمعیت بالای 30 سال به معنای پیری جمعیت و کاهش موالید در استان همدان است.

حیدری مقدم با بیان اینکه تمامی مادران باردار در طرح سنجش فشار خون مورد ارزیابی قرار می گیرند گفت: طبق آخرین آمار تنها 6 هزار و 540 تن از مادران باردار زیر 30 سال سن دارند که این آمار نگران کننده است.

وی از کاهش آمار ازدواج خبر داد و افزود: سال 92 حدود 28 هزار و 500 ازدواج در استان ثبت شده که که این آمار تا سال 97 روند کاهشی داشته و به زیر 12 هزار نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تاکید کرد: کاهش جمعیت دغدغه جدی حوزه بهداشت و سلامت است چراکه تداوم این روند موجب بروز بحران در حوزه جمعیت می شود.

حیدری مقدم ادامه داد: 12 درصد جمعیت استان همدان بالای 60 سال سن دارند یعنی که جمعیت استان همدان میانسالی و سالمندی را سالم طی نکردند.

 

نظر شما