مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان:

فضای مجازی یک فرصت مناسب برای اطلاع رسانی روابط عمومی ها است/ رسانه و روابط عمومی ها باید به دنبال امید بخشی در جامعه باشند

۱۳۹۸/۰۲/۲۸ - ۱۴:۲۳:۴۷
کد خبر: ۸۴۷۵۵۴
فضای مجازی یک فرصت مناسب برای اطلاع رسانی روابط عمومی ها است/ رسانه و روابط عمومی ها باید به دنبال امید بخشی در جامعه باشند
ربانی مهر افزود: با وجود تحریم های ظالمانه آمریکا در شرایط فعلی همدلی و اتحاد، امید بخشی به جامعه و پرهیز از حاشیه سازی باید از مهمترین رسالت و اهداف رسانه و روابط عمومی ها باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، اسدالله ربانی مهر مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان به مناسبت روز هفته روابط عمومی و ارتباطات میهمان خبرگزاری برنا بو، ربانی مهر در این بازدید گفت: خبرگزاری برنا یک رسانه تاثیر گذار در حوزه جوانان است که در انعکاس خواست و نیاز جوانان نقش مهمی در بین رسانه ها ایفا می کنند.

اسدالله ربانی مهر در ادامه با تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات گفت: روابط عمومی ها محوری ترین حوزه در یک دستگاه اجرایی هستند و روابط عمومی نقش مهمی در بیشبرد اهداف و موفقیت یک دستگاه دارند.

وی در خصوص وضعیت روابط عمومی های دستگاههای اجرایی استان گفت: در برخی نقاط ضعف وجود دارد اما ما روز به روز شاهد پیشرفت و ارتقا سطح دانش روابط عمومی های استان هستیم و در همین راستا کلاس های ضمن خدمت نیز با محوریت حوزه روابط عمومی برای کارکنان این حوزه برگزار شده است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان یادآوری کرد: آموزش روابط عمومی ها در اولویت است و از سال گذشته 5۰ ساعت دوره آموزش ضمن خدمت برای مدیران و کارشناسان روابط عمومی ها برگزار شد و این دوره ها امسال نیز با موضوعات جدید و تخصصی تر تداوم خواهد داشت.

ربانی مهر بیان کرد: علاوه بر مرکز استان فعال کردن روابط عمومی های شهرستان ها نیز در اولویت قرار دارد و در حال حاضر روابط عمومی ملایر، اسدآباد، تویسرکان و کبودرآهنگ جزو فعال ترین روابط عمومی های شهرستان های استان هستند.

وی با بیان اینکه مدیر، روابط عمومی و رسانه سه ضلع اطلاع رسانی هستند، افزود: با وجود تحریم های ظالمانه آمریکا در شرایط فعلی همدلی و اتحاد، امید بخشی به جامعه و پرهیز از حاشیه سازی باید از مهمترین رسالت و اهداف رسانه و روابط عمومی ها باشد.

ربانی مهر با بیان اینکه رسانه های استان همدان از بهترین ها در کشور هستند ادامه داد: همدان جزو معدود استان های کشور است که سه روزنامه در آن منتشر می شود و در مجموع رسانه های همدان از بی حاشیه ترین و بهترین رسانه های کشور هستند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های روز ارتباطات و روابط عمومی در همدان از اجرای ۵۵ برنامه با همکاری ادارات و بخش خصوصی به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی در استان همدان خبر داد.

وی برگزاری دوره ضمن خدمت روابط عمومی‌ها با موضوع اهمیت اطلاع رسانی در بحران، بازدید از دفاتر رسانه‌ها در مرکز استان و شهرستان‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تقدیر از پیشکسوتان را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان همدان همچنین از تشکیل مجمع عمومی روابط عمومی شهرستان‌ها با حضور فرمانداران و دیدار با اصحاب رسانه سخن گفت و افزود: اختصاص برنامه کارشناسی «همدان و توسعه» صداوسیما به حوزه روابط عمومی‌ها و برگزاری همایش روابط عمومی‌های استان همدان توسط بخش خصوصی از دیگر برنامه‌ها است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان در ادامه با بیان اینکه با اجرایی شدن سند اطلاع رسانی استان همدان و تاکید استاندار بر توسعه روند اطلاع رسانی در استان اقداماتی انجام شده است، گفت: سند اطلاع رسانی باعث تحرک در حوزه اطلاع رسانی استان می شود.

وی یادآور شد: سنداطلاع رسانی استان همدان برای نخستین بار در کشور اجرایی شده که می‌تواند الگویی برای دیگر استان ها در راستای تقویت حوزه اطلاع رسانی باشد.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان همدان در ادامه هدف از ارزیابی روابط عمومی ها را ایجاد رقابت و انگیزه بین روابط عمومی ها با هدف تقویت اطلاع رسانی در استان همدان دانست و گفت: بر اساس طرح ساماندهی و ارزیابی روابط عمومی های استان همدان ارزیابی عملکرد روابط عمومی های استان در گروههای اختصاصی انجام می شود.

مدیر کل روابط عمومی استانداری همدان در ادامه در پاسخ سوال خبرنگار برنا در خصوص اطلاع رسانی و فعالیت روابط عمومی ها در فضای مجازی گفت: فضای مجازی تاثیر گذاری زیادی در سطح جامعه دارد و حتی در بسیاری از جاها از رسانه های گفتاری و شنیداری و مکتوب تاثیرگذاری بیشتری دارد و باید از این فضا به شیوه درست و بر اساس برنامه ریزی و با استفاده از نظرات کارشناسان استفاده کرد.

وی اظهار کرد: با وجود فضای مجازی همچنان اولویت ما در ارتباط با رسانه ها خبرگزاریها، روزنامه ها، نشریات محلی و رسانه‌های دارای مجوز هستند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی استان که دارای هیات رئیسه است و برنامه‌های مختلفی دارد، بیان کرد : در این شورا طرح ساماندهی و ارزیابی روابط عمومی‌ها را پیگیری‌ شد و جلسات متعددی در زمینه های مختلف برگزار می شود.

ربانی مهر در پایان با اشاره به مشکلات حوزه روابط عمومی، تاکید کرد: برخی مشکلات در روابط عمومی‌های استان همدان ساختاری است که باید رفع شود و این نیازمند همکاری و همراهی فعالان حوزه کاری روابط عمومی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز