انتشار تصویر یا فیلم با سلاح جنگی در فضای مجازی ممنوع شد

۱۳۹۸/۰۳/۰۲ - ۱۰:۴۵:۴۶
کد خبر: ۸۴۹۶۸۰
انتشار تصویر یا فیلم با سلاح جنگی در فضای مجازی ممنوع شد
سردار کامرانی صالح انتشار هر گونه تصویر یا فیلم با سلاح جنگی در کانالها و گروه ها ممنوع و پیگرد قضایی دارد .

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، فرمانده انتظامی  استان خطاب به افراد و  مدیران کانال‌ها ، بیان داشت : مدیران کانال‌ها باید بدانند که مسئولیت مطالبی و تصاویری  که در کانال یا گروه خود به اشتراک می گذارند بر عهده خود ایشان می باشد و در صورت وجود شاکی خصوصی یا عمومی پلیس فتا طبق قانون جرایم رایانه‌ای با مدیران  این کانال ها برخورد خواهد کرد.

این مقام انتظامی ادامه داد :در فضای مجازی وظیفه پلیس فتا نظارت و حفظ و صیانت از حقوق مردم و جامعه و رسیدگی به شکایات مردم در این زمینه  است.

سردار کامرانی صالح افزود: امروزه کاربران با اهداف مختلف و خاصی وارده فضای‌مجازی شده و با استفاده از این بستر نیازهای روزانه خود را مرتفع می‌ کنند ؛  اما نداشتن سواد رسانه ای باعث میشود افراد  قربانی جرائم رایانه‌ای شوند .

وی با اشاره به اینکه بعضا برخی افراد با انتشار فیلم یا عکس و استفاده از سلاح جنگی اقدام به خودنمایی و ایجاد رعب و وحشت در جامعه می نمایند گفت این افراد باید بدانند پلیس و دستگاه قضایی با قاطعیت با اینگونه اعمال برخورد خواهد کرد .

وی خطاب به اصحاب رسانه گفت‌: شما اصحاب رسانه با عنوان عنصر کلیدی در داخل کشور می‌توانید با تولید و انتشار محتوای متناسب در راستای فرهنگ اسلامی با چالش‌های این حوزه به خصوص جنگ نرم مقابله کرده وعملا در کاهش جرائم و تحقق پیشگیری اجتماعی  در فضای مجازی قدم برداشته و به امنیت مردم کمک کنید.

فرمانده انتظامی استان همدان به گردانندگان کانال‌ها و گروه‌های پر مخاطب گفت: از درج آگهی‌های تبلیغاتی غیر قانونی و فراخوان های غیر مجاز و بدون مجوز و اعمال خلاف قانون خودداری  و در جهت افزایش امید و آرامش در جامعه تلاش کنند.

 

نظر شما