شنا کردن در محدوده سدهای همدان ممنوع

۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۱۱:۰۲:۱۸
کد خبر: ۸۵۱۴۶۸
شنا کردن در محدوده سدهای همدان ممنوع
منصور ستوده گفت: تاسیسات آبی همچون دریاچه سدها، محل مناسبی برای شنا نیست و از شهروندان و روستایی‌ها درخواست داریم از شنا در این مکان‌ها خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان  در جمع خبرنگاران، نسبت به خطرهای شنا در مخزن سدها و بندهای انحرافی، هشدار داد و افزود: لغزندگی حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخزن ها خطر مرگ را برای شناگران به همراه دارد.

وی با تاکید بر تغییرات دمایی در لایه‌های مختلف آب مخزن سدها، گفت: این تغییرات دما باعث گرفتگی عضلات، از دست رفتن تعادل و سکته شناگران می‌شود.

ستوده با اشاره به اینکه مخزن تمام سدهای استان پر است، اظهار داشت: وجود جریان‌های قوی زیر سطحی در لایه‌های مختلف آب مخزن سدها، باعث کشیده شدن شناگران به سمت آبگیرهای سد می‌شود و مرگ حتمی آنها را به دنبال دارد.

وی عنوان کرد: بر اساس قانون هیچ دیه‌ای به ورثه شناگرانی که در مناطق ممنوعه غرق شوند، تعلق نمی‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان افزود: از هموطنانی که حاشیه سدها را برای تفریح انتخاب می‌کنند، درخواست داریم به خاطر حفظ سلامت خود و خانواده خود، به نشانهای هشدار دهنده و هشدار ماموران سدها توجه بیشتری داشته باشند.

سدها آبشینه، اکباتان، سرابی تویسرکان، شنجور رزن، شیرینسو، کلان ملایر و گرین نهاوند از سدهای مهم استان همدان به حساب میآیند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز