همدان مقصد خوبی برای گردشگران در تعطیلات عید فطر و تابستان است

۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۱۳:۴۱:۳۷
کد خبر: ۸۵۴۲۵۸
همدان مقصد خوبی برای گردشگران در تعطیلات عید فطر و تابستان است
خاکسار افزود: آب‌وهوای خوب استان در آغاز فصل گرما، همدان را با توجه به‌پیش رو بودن تعطیلات سه‌چهارروزه عید سعید فطر تبدیل به مقصد گردشگری خوب و مطلوب برای گردشگران می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون گردشگری استان همدان در مورد آمادگی استان برای میزبانی از مسافران در تعطیلات عید فطر اظهار داشت: با توجه به تجارب سال‌های گذشته در استان همدان در ایام تعطیلات عید سعید فطر پیک سفر فشرده‌ای داشته‌ایم.

وی افزود: آب‌وهوای خوب استان در آغاز فصل گرما، همدان را با توجه به‌پیش رو بودن تعطیلات سه‌چهارروزه عید سعید فطر تبدیل به مقصد گردشگری خوب و مطلوب برای گردشگران می‌کند.

خاکسار گفت: امسال نیز برای ارائه خدمات مناسب به مسافران و گردشگران ورودی به استان در ایام تعطیلات عید فطر و تابستان از هفته اقدامات لازم برای آمادگی استان آغاز شده و در هفته گذشته جلسه ستاد خدمات سفر ویژه‌ای برای عید فطر و تابستان در استانداری همدان و در شهرستان‌ها برگزار شد.

خاکسار با اشاره به اینکه آمادگی نسبی در استان برای پذیرش مسافران عید سعید فطر وجود دارد، بیان کرد: موزه‌ها، اماکن گردشگری، تاریخی و فرهنگی و مراکز اقامتی استان آماده پذیرش مسافران ایام تعطیلات عید فطر هستند.

وی با بیان اینکه اقلام تبلیغاتی موردنظر نیز برای توزیع در بین مسافران و گردشگران فراهم شده است، عنوان کرد: در این ایام راهنمایان گردشگری نیز موزه و بناهای تاریخی مسافران را راهنمایی و توضیحات لازم را ارائه می‌کنند.

خاکسار با تأکید بر اینکه هماهنگی‌های لازم جهت تأمین اقلام مصرفی، مایحتاج و ارزاق عمومی مسافران و شهروندان نظیر نان در ایام تعطیلات عید فطر انجام شده است، تصریح کرد: اصناف و مراکز ارائه خدمات به گردشگران در این ایام باید فعال باشند تا میزبانی خوبی از مسافران داشته باشیم.

معاون گردشگری استان همدان ابراز کرد: شهرداری همدان نسبت به آماده‌سازی سیمای شهر، فضاسازی شهری و تعیین پارک‌ها و بوستان‌هایی برای نصب چادر داشته باشد.

خاکسار اظهار تأکید کرد: باید آمادگی‌های لازم را برای مواقع اضطرار و مواجه با حجم زیادی از گردشگران داشته باشیم و سالن‌های ورزشی، مراکز نمایشگاهی، مساجد، حسینیه‌ها، امام زادگان و بقاع متبرکه آمادگی‌های لازم را داشته باشند تا با کمک این ظرفیت‌ها میزبانی خوبی از مسافران داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات عید فطر سال 94 با ورود حجم زیادی از مسافر و گردشگر به استان بحران و چالش ایجاد شد، افزود: با توجه به همین پیش‌فرض‌ها چند سال است تلاش می‌کنیم با فراهم کردن شرایط و آمادگی پذیرش مسافران دیگر با مشکل مواجه نشویم.

خاکسار با بیان اینکه با توجه به بحران و سیلی که در نوروز 98 رخ داد تعدادی از هم‌وطنان نتوانستند به سفرهایی که برنامه‌ریزی کرده بودند بروند، تأکید کرد: قطعاً سفر خود را کنسل نکرده بلکه به تعویق انداخته‌اند که با توجه به‌پیش رو بودن تعطیلات چند روز عید فطر پیک سفر فشرده‌ای خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه اغلب مجموعه‌های اقامتی استان رزروهای خوبی داشته‌اند، ابراز کرد: رزرو هتل‌ها و حتی اقامتگاه‌های بوم گردی استان از هفته‌های پیش در حال انجام و رو به تکمیل است.

معاون گردشگری استان همدان عنوان کرد: به‌احتمال‌زیاد مراکز اقامتی استان در ایام تعطیلات عید فطر با ظرفیت 100 درصدی فعالیت می‌کنند و خانه مسافرها و دیگر واحدهای پذیرش مسافر نیز به اقامت گردشگران در استان کمک می‌کنند.

خاکسار با اشاره به اینکه تعداد تخت‌های رسمی  مراکز اقامتی استان بالغ‌بر 3 هزار و 800 تخت خواب است، بیان کرد: 88 واحد خانه مسافر دارای مجوز، حدود 600 خانه مسافر بدون مجوز، مهمان‌سراها، اردوگاه‌ها، مراکز مربوط به آموزش‌وپرورش و غیره به اقامت مسافران کمک می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز