شهرداری پیگیر قرار گرفتن پاکبانان در لیست مشاغل سخت باشد

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۴:۰۴:۴۳
کد خبر: ۸۵۵۵۹۷
شهرداری پیگیر قرار گرفتن پاکبانان در لیست مشاغل سخت باشد
اکبر کاووسی امید گفت: طبق قانون کار باید پاکبانان جزو مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رییس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان در نشست کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورا که با حضور نمایندگانی از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارگران، پیمانکاران و مدیران خدمات شهری و مالی شهرداری برگزار شد، افزود: پاکبانان از نیروهای زحمتکش شهرداری هستند که از ساعات اولیه صبح در گرما و سرما به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: یک پاکبان جدا از زحمت فراوان در پاکیزگی خیابان‌ها و جمع کردن زباله‌های شهری در فصل‌های مختلف سال از زمستان گرفته تا تابستان و تحمل سرما و گرمای سال با خطرات جسمی زیادی مواجه است که در صورت غفلت از آن دچار بیماری‌های خطرناکی خواهد شد.

کاووسی بیان کرد: بر این اساس باید طبق قانون، سختی کار برای این زحمت کشان لحاظ شده و از مبادی قانونی باید پیگیری شود.

وی افزود: همچنین شهرداری باید تا پایان تیرماه سال جاری بسته پیشنهادی برای پیگیری موضوع سختی کار پاکبانان را به شورا ارائه دهد.

عضو شورای شهر همدان بر تشکیل نشستی پیرامون بررسی و اجرایی شدن این مهم با حضور مدیر کل تأمین اجتماعی کار و رفاه و بهداشت و درمان با مدیریت شهری تاکید کرد و اظهار داشت: در این نشست باید ضمن بررسی موارد، راهکارهایی برای رفع مشکل پاکبانان در حوزه سختی کار ارایه شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز