تلاش برای ثبت جهانی غار علیصدر

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۰۹:۵۶:۳۹
کد خبر: ۸۵۵۶۵۹
تلاش برای ثبت جهانی غار علیصدر
درویشی اظهار داشت: شعارم از بدو قبول مسئولیت در شرکت سیاحتی علیصدر ثبت جهانی غار است و در نظر داریم به گونه‌ای عمل کنیم که حتی یک گردشگر خارجی از کشور خود بتواند بلیت غار را برای روز و ساعت مشخص تهیه کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرعامل جدید شرکت سیاحتی علیصدر  با بیان این که غار علیصدر از جاذبه‌‌های گردشگری منحصر به فرد در کشور است و روزانه گردشگران زیادی از غار دیدن می‌کنند اظهار داشت: در ایام تعطیل از جمله تعطیلات عید نوروز و عید فطر آمار سفر‌ها افزایش پیدا می‌کند و شهر همدان به عنوان یک مقصد مهم گردشگری و غار علیصدر به عنوان مهم‌ترین جاذبه همدان با تعدد مسافر و بازدیدکننده مواجه می‌شوند که مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

مجید درویشی افزود: با توجه به مسیر کم عرض جاده غار، با افزایش تردد مسافران در ایام تعطیل در این جاده ترافیک ایجاد می‌شود. مانند ترافیکی که در مسیر شمال در این ایام شکل می‌گیرد و امری بدیهی است.

وی با بیان این که نرخ پارکینگ‌های غار علیصدر مصوب است و بر اساس یک چهارچوب خاص توسط کمیته مربوطه تعیین شده گفت: در صورتی که بیش از نرخ مصوب از مسافران وجهی دریافت شود با متخلف برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

درویشی با اذعان به وجود بازار سیاه فروش بلیت از گذشته تا کنون در غار علیصدر عنوان کرد: برای مبارزه با این مسئله به ویژه در تعطیلات اخیر تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفتیم که از آن جمله می‌توان به لغو تخفیفات برای ارگان‌های مختلف و اردو‌های دانش آموزی، اعلام اسامی برخی افراد که در این امر سابقه دارند به دادستانی و ممانعت از حضور آنها در محوطه مجموعه و نیز نظارت آشکار و پنهان حراست مجموعه اشاره کرد.

وی افزود: منکر بازار سیاه نیستیم اما این امر با تمهیدانی که در نظر گرفتیم حالت سازماندهی شده نداشت و یا از سوی تشکیلات خاصی اداره نمی‌شد و بیشتر موردی بود.

وی با اشاره به این که برنامه‌ها و طرح‌های متعددی را برای حل مشکلات موجود و حفظ حرمت مسافران اندیشیده‌ایم اظهار داشت: شعارم از بدو قبول مسئولیت در شرکت سیاحتی علیصدر ثبت جهانی غار است و در نظر داریم به گونه‌ای عمل کنیم که حتی یک گردشگر خارجی از کشور خود بتواند بلیت غار را برای روز و ساعت مشخص تهیه کند.

درویشی تصریح کرد: در همین راستا جلسه‌ای با مدیرعامل شرکت ایرانسل برگزار کردیم تا این اپراتور زیر ساخت لازم برای خرید اینترنتی بلیت غار در کل کشور و حتی خارج از کشور را فراهم کند و مسافران در شهر خود بلیت غار را برای روز و ساعت مشخص تهیه کنند.

وی با اشاره به این که در صورت باقی ماندن در این مسئولیت ( گفته می‌شود مجید درویشی به زودی به عنوان فرماندار یکی از شارستان‌های استان منصوب می‌شود) قول می‌دهم خرید اینترنتی بلیت از فروردین سال 99 اجرایی شود گفت: با معاونین استاندار همدان و مدیرعامل راه آهن همدان صحبت‌هایی انجام شده تا یک خط انحرافی از مسیر راه آهن همدان به غار علیصدر کشیده شود که باید گفت کار ساده‌ای نیست و تحقق آن زمانبر است.

درویشی با تاکید بر آن که جاده غار علیصدر باید چهاربانده شود تا مسافران سفری راحت و ایمن به غار داشته باشند عنوان کرد: برنامه‌های دیگری از جمله اجرای طرح هادی روستای علیصدر، ارتقای روستای علیصدر به شهر و تبدیل معماری روستا به یک معماری خاص مانند ورکانه را در دست اقدام داریم تا خود روستای علیصدر نیز به مقصد مهم گردشگران و جهانگردان تبدیل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز