جاده گنجنامه ظرفیت سرعت ۱۵۰ کیلومتری را ندارد/ روند اعطای گواهینامه در کشور اشتباه است

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۰:۳۵:۲۷
کد خبر: ۸۵۶۰۷۹
جاده گنجنامه ظرفیت سرعت ۱۵۰ کیلومتری را ندارد/ روند اعطای گواهینامه در کشور اشتباه است
رضا عزیزی با تاکید بر اینکه جاده گنجنامه ظرفیت سرعت 150 کیلومتری را ندارد افزود: ظرفیت خودروهای ما مشخص است و باید راننده طبق کشش خودروی خود رانندگی کند نه اینکه در یک جاده گردشگری و پرترافیک با حداکثر سرعت رانندگی کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه در جاده گنجنامه به اندازه کافی مباحث ایمنی اعمال شده است گفت: شانه، سرعتکاه، خط کشی و... در این مسیر انجام شده است و نمی‌توان کسی را مقصر دانست بلکه راننده خود باید ضمن کنترل هیجان در رانندگی، حرکت کند.

رضا عزیزی در خصوص حادثه‌آفرین بودن جاده گنجنامه اظهار کرد: این مسیر به حد کافی ایمن‌سازی شده است اما رانندگان نیز باید سرعت مجاز را داشته و نکات ایمنی در رانندگی را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه این جاده ظرفیت سرعت 150 کیلومتری را ندارد افزود: ظرفیت خودروهای ما مشخص است و باید راننده طبق کشش خودروی خود رانندگی کند نه اینکه در یک جاده گردشگری و پرترافیک با حداکثر سرعت رانندگی کند.

رئیس پلیس راه استان همدان یکی از دلایل فوتی در رانندگی را بی‌دقتی آقایان در رانندگی دانست و گفت: روند اعطای گواهینامه در کشور اشتباه و فرهنگ رانندگی نیز ضعیف است و صرفاً داشتن گواهینامه کفایت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه برخی از والدین خودرو در اختیار جوان بی گواهینامه خود می‌گذارد افزود: پدر و مادرها نیز باید نظارت کاملی را بر اعمال و رفتار جوانان خود داشته باشند تا حادثه‌های غیرقابل جبرانی را شاهد نباشیم.

عزیزی با بیان اینکه در جاده گنجنامه به اندازه کافی مباحث ایمنی اعمال شده است گفت: شانه، سرعتکاه، خط کشی و... در این مسیر انجام شده است و نمی‌توان کسی را مقصر دانست بلکه راننده خود باید ضمن کنترل هیجان در رانندگی، حرکت کند.

وی ضمن اعلام آمادگی بازدید اصحاب رسانه از مسیر گنجنامه و بررسی مشکلات این مسیر خاطرنشان کرد: در مسیر تاریکدره نیز گارد در حال نصب است اما گارد ماشین نگه نمی‌دارد و تنها هشداری برای راننده است.

رئیس پلیس راه استان همدان نصب نیوجرسی را برای مسیر تاریکدره مناسب دانست و گفت: نصب نیوجرسی متحمل هزینه زیادی است که هنوز در دستور کار دستگاه‌های متولی نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز