رفع تصرف ۷۵ هکتار از اراضی ملی همدان

۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۱۳:۰۹:۵۹
کد خبر: ۸۵۶۷۶۹
رفع تصرف ۷۵ هکتار از اراضی ملی همدان
سرهنگ بهرام رسولی گفت: ۷۵ هکتار از اراضی و عرصه‌های ملی این استان در سال جاری رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت، ۷۲ فقره پرونده تخریب و تصرف در سطح ۹۴ هکتار تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شده است.

وی عمده ترین تخلف را چرای غیرمجاز دام در مراتع استان همدان دانست و افزود: رأی ۱۶ هزار و ۷۵ واحد دامی و تعداد ۵۹ فقره پرونده تخلف تشکیل و به محاکم قضائی ارسال است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری همدان بیان کرد: مردم مهمترین و مؤثرترین نقش را در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع دارند و حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی با مشارکت مردم و نهادهای مسئول امکان پذیر است.

سرهنگ رسولی افزود: در حال حاضر تیم‌های یگان حفاظت منابع طبیعی به طور مستمر در عرصه‌های منابع طبیعی، گشت و مراقبت انجام می‌دهند و مسئولیت حفظ و حراست انفال را برعهده دارند و با هرگونه سود جویی و دست اندازی به منابع طبیعی با قاطعیت برخورد می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان سامانه ۱۵۰۴ را پل ارتباطی مردم با منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: این سامانه ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص تخریب و تصرف، آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان است.

 

نظر شما