پیش بینی برداشت ۸۰۰ هزار تن گندم از مزارع همدان

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۰۹:۵۶:۲۱
کد خبر: ۸۶۴۵۱۶
پیش بینی برداشت ۸۰۰ هزار تن گندم از مزارع همدان
شهرام پرورش با بیان اینکه برداشت گندم در این استان آغاز شده است گفت: پیش بینی می شود ۸۰۰ هزار تن گندم از مزارع برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه برداشت گندم در این استان آغاز شده است گفت: پیش بینی می شود ۸۰۰ هزار تن گندم از مزارع برداشت شود.

شهرام پرورش افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۳۹۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر پوشش گندم رفته است که برنامه ابلاغی سطح زیر کشت گندم آبی ۶۹ هزار و ۵۰۰ هکتار در سطحو برای گندم دیم نیز ۳۲۳ هزار هکتار بوده است.

وی با بیان اینکه استان همدان در سال زراعی گذشته در تولید گندم رتبه برتر کشوری را کسب کرده است پیش بینی کرد، خرید گندم تضمینی از کشاورزان کاهش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان خاطرنشان کرد: کشاورزان نمونه استان همدان بیش از ۱۲ تن در هکتار گندم برداشت می‌کنند که این رقم بسیار چشمگیر است.

وی با بیان اینکه همدان یک هزار و ۹۵۰ هکتار وسعت دارد گفت: ۴۶ درصد اراضی آن منابع طبیعی، ۳۳ درصد زراعی، ۳.۷ درصد باغ و حدود ۱۳.۱ درصد آن نیز آیش است.

پرورش ادامه داد: این استان در بخش کشاورزی ۱۱۵ هزار بهره بردار دارد و ۲۶ درصد اشتغال آن به این حوزه اختصاص می‌یابد.

به گفته وی، افزون بر ۲۲ درصد از ارزش افزوده و ۲۶ درصد اشتغال استان همدان مختص بخش کشاورزی است و ۴۰۳ هزار هکتار از اراضی زراعی استان دیم و ۲۳۳ هزار هکتار آبی هستند.

پرورش همچنین به شیوع سن غلات در استان اشاره کرد و گفت: مبارزه با سن غلات در برخی نقاط به خوبی صورت گرفته است و تاکنون بیش از ۲۴۰ هزار هکتار مبارزه با سن غلات در مزارع استان صورت گرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز