بهره مندی ۴۷ هزار خانواده همدانی از اعتبارات کمک معیشتی کمیته امداد

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۱۲:۵۳:۱۰
کد خبر: ۸۶۴۶۳۳
بهره مندی ۴۷ هزار خانواده همدانی از اعتبارات کمک معیشتی کمیته امداد
پیمان ترکمانه افزود: امسال ۴۷ هزار و ۴۴۱ خانواده از اعتبارات کمک معیشتی کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره مند شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۰ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال، به عنوان کمک معیشت عادی و تبصره ۱۴ به حساب خانواده‌های زیر پوشش این نهاد واریز شده است.

پیمان ترکمانه افزود: بر این اساس، امسال ۴۷ هزار و ۴۴۱ خانواده از اعتبارات کمک معیشتی کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره مند شده اند.

وی با اشاره به اینکه کمک معیشت به دو گروه از افراد جامعه تعلق می‌گیرد، اظهار داشت: گروه اول شامل خانواده‌هایی با سرپرست نیازمند، همسر متارکه، همسر مفقودی و متواری، زنان مطلقه نیازمند، همسر زندانی، همسر بدون صلاحیت (حکم محاکم قضایی)، همسر سرباز و دختران مجرد خود سرپرست است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان ادامه داد: گروه دوم نیز شامل خانواده‌های دارای سرپرست از کار افتاده و بیمار (رده سنی ۵۵ سال به پایین) و افراد سالمند (از کار افتاده کهن سال) می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۸ هزار و ۶۰۷ خانوار کمک معیشت عادی از کمیته امداد همدان دریافت می‌کنند، عنوان کرد: در سه ماهه اول سال ۹۸، ۶۸ میلیارد ریال به حساب این خانواده ها واریز شده است.

ترکمانه در توضیح تبصره ۱۴ گفت: این تبصره شامل خانواده‌های نیازمندی می‌شود که مشمول دریافت کمک معیشت نبوده و در گروه‌های بالا قرار نمی‌گیرند ولی از لحاظ اقتصادی ضعیف و در مناطق محروم ساکن هستند، برای رفع فقر مطلق به آن‌ها کمک معیشت پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان بیان کرد: ۶۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال کمک معیشت تبصره ۱۴ نیز از ابتدای سال جاری به حساب هشت هزار و ۸۳۴ خانواده واریز شده است.

 

نظر شما