مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان:

معلمان ورزش می توانند مروج توسعه ورزش همگانی در مدارس باشند

۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۱۷:۱۸:۱۷
کد خبر: ۸۶۵۹۰۷
معلمان ورزش می توانند مروج توسعه ورزش همگانی در
 مدارس باشند
نادری فر گفت: آموزش و پرورش در پیشرفت ورزش همگانی نقش موثری در جامعه دارد و معلمان ورزش می توانند مروج توسعه ورزش همگانی در مدارس باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان در شورای ورزش همگانی استان همدان بابیان اینکه امروزه با توجه به فقر حرکتی به ویژه در بانوان باید نسبت به ایجاد انگیزه مضاعف در این قشر اقدام و برای توجه بانوان به ورزش برنامه ریزی مدون انجام داد، گفت: باید فعالیت‌های ویژه و اثرگذار در سلامت این قشر از جامعه را به اجرا گذاشت.

وی چشم انداز ورزش همگانی در سال ۱۴۰۴ را مشارکت ۵۰ درصدی جمعیت استان همدان عنوان کرد و افزود: باید برای رسیدن به این چشم انداز وضعیت فعلی ورزش همگانی استان همدان مشخص شود تا بر اساس آن تصمیم گیری صورت گیرد.

نادری فر با تاکید بر اینکه باید برای تحقق این موضوع برنامه‌های اصولی طراحی و عملیاتی شود، گفت: در قانون برنامه ششم توسعه توجه به امر ورزش اولویت است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با اشاره به اینکه بر این اساس سرانه فضاهای ورزشی استاندارد و میزان توسعه زیرساخت‌ها در قانون ششم مشخص شده و باید برای بهره برداری طرح نیمه تمامی که امروز وجود دارد پیگیری صورت گیرد تا در اسرع وقت به بهره برداری برسند، افزود: وزارت ورزش و جوانان امکانات مطلوبی را برای تجهیز و توسعه ورزش در روستاها اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: مسئولان مرتبط با این امر باید با مراجعه به معاونت توسعه ورزش همگانی نسبت به دریافت اقلام و وسایل ورزشی پیگیری و اقدام کنند.

نادری فر با بیان اینکه سال گذشته ۶۸ خانه ورزش روستایی در استان همدان تجهیز شد، عنوان کرد: تا پایان امسال نیز ۵۰ خانه ورزش روستایی تکمیل و تجهیز می‌شود که با تکمیل این پروژه‌ها ۵ هزار متر مربع به فضای سرپوشیده ورزشی در استان همدان اضافه می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان همدان ورود خوبی در عرصه ورزش داشته‌اند، گفت: نیروهای مسلح و به خصوص بسیج ورزش به این موضوع توجه دارند و شهرداری همدان نیز در چند رشته ورزشی در حوزه بانوان و آقایان فعالیت می‌کنند.

وی بر ضرورت ترویج ورزش‌های همگانی و نیز افزایش فضاهای ورزشی در سطح شهرستان‌ها به منظور غنی سازی اوقات فراغت جوانان و ایجاد شور و نشاط اجتماعی تاکید کرد و گفت: سیاستگذاری ها در توسعه ورزش باید در این سمت و سو باشد.

 

نظر شما