استاندار همدان:

پیگیر ثبت جهانی تپه هگمتانه و نوشیجان هستیم

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۱۱:۵۳:۴۰
کد خبر: ۸۶۷۲۴۷
پیگیر ثبت جهانی تپه هگمتانه و نوشیجان هستیم
شاهرخی توسعه گردشگری را یکی از مهمترین اهداف اجرایی استان دانست و گفت: هم اکنون پیگیر ثبت جهانی تپه هگمتانه و نوشیجان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، استاندار همدان اظهار داشت: توسعه همه جانبه این استان با مدیریت جهادی، وحدت و همدلی مجمع نمایندگان و مسئولان استانی شتاب خوبی گرفته است و با کمک و حمایت نمایندگان و دولت توانسته ایم ردیف قانونی بودجه استان را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: استان همدان با وجود مشکلات و تنگناهای کشور توانسته است در مسیر پویایی کامل قدم دارد.

شاهرخی خاطرنشان کرد: فضای همدلی و اتحاد نمایندگان مجلس و مسئولان استانی سبب شده تا دولت به ویژه وزرا نگاه ویژه به استان داشته باشند و شاهد توسعه روزافزون بخش های مختلف هستیم.

وی با تمجید از همراهی نمایندگان مجلس و حمایت های نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان در رشد و هم افزایی بخش های مختلف استان گفت: مجمع نمایندگان با روحیه وحدت، همدلی و مطالبه گری فقط به پیشرفت کار توجه دارند.

استاندار همدان با تشریح دستاوردهای استان در چندسال گذشته گفت: همدان با توسعه خط ریلی هم اکنون شاهراه راه آهن غرب کشور است و برای سرعت بخشیدن به خدمات ریلی نسبت به برقی شدن قطارها نیز اقدام کردیم.

وی با اشاره به انتقال ایستگاه مسافران به داخل شهر همدان گفت: این تصمیم با رعایت کامل استانداردهای زیست محیطی و شهری بین المللی انجام شده است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: در صنعت راه سازی نیز وضعیت مطلوب داریم و تمامی شهرستان ها مجهز به پایگاه راه سازی هستند.

شاهرخی با اشاره به تجهیز و راه اندازی بین المللی فرودگاه همدان گفت: هم اکنون پس از فرودگاه بین المللی تهران بزرگترین برج مراقبت کشور را به بهره برداری رساندیم ضمن اینکه با پیگیری های مطلوب نمایندگان مجلس توانستیم این استان را پایگاه پروازی حجاج تبدیل کنیم.

وی افزود: در بهداشت و درمان نیز شاهد تحول عمده در سطح استان هستیم بیش از 600تخت بیمارستانی را برای خدمات دهی به بیماران تجهیز کرده ایم

استاندار همدان بیان کرد: همچنین 872تخت بیمارستانی در دست اقدام و ساخت داریم و این تعداد علاوه بر یک هزار تخت بیمارستانی است که در لایحه بودجه ملی به تصویب رسیده است.

وی عملیات اجرایی بیمارستان اکباتان با 60درصد پیشرفت فیزیکی، مجمع جامع سرطان با 117تخت، مراحل تکمیل بیمارستان تویسرکان، بیمارستان در حال ساخت شهرستان رزن و فاطمیه همدان را از دیگر طرح های درحال احداث این استان عنوان کرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون 381طرح خانه بهداشت احداث و به بهره برداری رسیده است، گفت: هر 6ماه یک طرح تکمیل و در راستای سلامت مردم به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی همدان ظرفیت بزرگی در نیروی انسانی تخصصی ایجاد شده است، افزود: در حال حاضر قطب دندان و پیوند غرب کشور هستیم.

شاهرخی توسعه گردشگری را یکی از مهمترین اهداف اجرایی استان دانست و گفت: هم اکنون پیگیر ثبت جهانی تپه هگمتانه و نوشیجان هستیم.

وی افزود: در راستای رونق گردشگری استان نیز 15هتل در دست ساخت است ضمن اینکه در سال های اخیر چند هتل نیز به بهره برداری رسید.

استاندار همدان مدیریت بهینه سدها و توسعه و تامین 90شبکه آب و فاضلاب در سطح استان را از دیگر دستاوردهای مهم استانی نامید و گفت: در حوزه ورزش نیز علاوه بر موفقیت های حوزه قهرمانی، در بخش عمرانی نیز تکمیل طرح ها شتاب گرفته است.

شاهرخی افزود: تکمیل 95طرح ورزشی نیمه تمام در سطح استان با جدیت در حال انجام است و در هفته های اخیر نیز طرح های مهمی در این حوزه به بهره برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون استان همدان با مدیریت جهادی مسئولان و نمایندگان مجلس به صورت کارگاهی در راستای توسعه پیش می رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز