جمع‌آوری زباله خشک در شهر همدان ۲۵ درصد رشد داشته است

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۱:۰۸:۵۲
کد خبر: ۸۶۷۷۷۶
جمع‌آوری زباله خشک در شهر همدان ۲۵ درصد رشد داشته است
ضمیر افزود: امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته جمع‌آوری زباله خشک در شهر همدان با ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد همراه بوده که نشانه افزایش همکاری شهروندان با شهرداری و اهمیت به امر تفکیک زباله تر از خشک و مقوله بازیافت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: پویش «همه داناییم برای نه به کیسه‌های پلاستیکی» با توجه به ضرورت فرهنگ سازی در زمینه آموزش به شهروندان در زمینه مدیریت صحیح زباله و اهمیت این موضوع در همدان کلید خورد.

وحید علی ضمیر افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان در ۶ برنامه برای محلات مختلف جشن‌هایی با عنوان تابستانه های شاد برگزار می‌کند.

وی عنوان کرد: در این جشن علاوه بر ارائه نکات آموزشی، نمایش، مسابقه و اجرای برنامه طنز، بر افزایش و تداوم همکاری متقابل بین شهرداری و شهروندان نیز تاکید می‌شود تا شهروندان با مشارکت در برنامه‌ها بتوانند در بهبود کیفیت محیط زیست شهری، سهم بیشتری داشته باشند.

معاون خدمات شهری هم با اشاره به اینکه روزانه ۴۵۰ تن زباله در شهر همدان تولید می‌شود اظهار کرد: قبل از توجه به موضوع تفکیک پسماند باید به تغییر نوع مصرف و رفتارهای روزمره در زندگی توجه شود تا بدانیم چگونه کمتر پسماند تولید کنیم و بعد از آن به دنبال فرهنگسازی در راستای تفکیک زباله از مبدا باشیم.

وی افزود: امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته جمع‌آوری زباله خشک در شهر همدان با ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد همراه بوده که نشانه افزایش همکاری شهروندان با شهرداری و اهمیت به امر تفکیک زباله تر از خشک و مقوله بازیافت است.

علی ضمیر اضافه نمود: شهرداری همدان روزانه بیش از یک میلیارد ریال هزینه پاکسازی، رفت و روب و جمع آوری زباله در شهر می‌کند که در صورت کاهش تولید زباله بخشی از این هزینه می‌تواند صرف پیشرفت پروژه‌های عمرانی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز