نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی :

آمار دقیقی از وضعیت اشتغال استان در دسترس ما نیست

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۰۹:۵۲:۵۵
کد خبر: ۸۷۳۱۲۵
آمار دقیقی از وضعیت اشتغال استان در دسترس ما نیست
لطفی با بیان اینکه متاسفانه آمار دقیقی از وضعیت اشتغال استان در دسترس ما نیست گفت: نمی‌دانیم دقیقا نرخ بیکاری استان چقدر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی درباره نرخ بیکاری در استان و حرف و حدیث‌های مختلف در مورد صحت و سقم آن اظهار کرد: متاسفانه ما به توجیه، توضیح و ارائه گزارش می‌پردازیم در حالی که واقعیت جامعه این چنین نیست.

وی با اشاره به اینکه یک مرکز جامع برای ارائه آمار اشتغال در کشور نداریم افزود: مرکزی که  تعداد دقیق مشاغل و تعداد شاغلان در کشور را شناسایی کرده باشد تشکیل نشده است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولین مشکل در جامعه  آمارهایی است که مبتنی بر واقعیت‌های جامعه نیست خاطرنشان کرد: این در حالی است که آمار، زیرساخت اشتغال کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دنیایی الکترونیکی امروز باید در کمترین زمان ممکن آمار افراد شاغل و بیکار کشور قابل دسترسی باشد تصریح کرد: با توجه به نبود زیرساخت لازم ما نمی‌توانیم میزان اشتغال و بیکاران را در کشور تعیین کنیم.

لطفی با بیان اینکه آمارهای ارائه شده در این زمینه با استاندارهای جهانی قابل مقایسه نیست ادامه داد: شغل‌های موجود در جامعه نیز دارای استاندارهای جهانی نیستند.

وی با اشاره  به اینکه برای تصمیم‎های کلان اشتغال باید سامانه اشتغال در کشور ایجاد شود اظهار کرد: با توجه  به اینکه درصد بیکاری‌های پنهان، فصلی و دائمی مشخص و قابل دسترسی نیست، بنابراین آمار ارائه شده بیکاری مبتنی بر واقعیت نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه متاسفانه آمار دقیقی از وضعیت اشتغال استان در دسترس ما نیست گفت: نمی‌دانیم دقیقا نرخ بیکاری استان چقدر است.

 

نظر شما