تمام کشتارگاه‌های همدان صنعتی و مجهز به پیش‌سرد هستند

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۳:۱۹:۳۸
کد خبر: ۸۷۵۰۱۶
تمام کشتارگاه‌های همدان صنعتی و مجهز به پیش‌سرد هستند
سامی با اشاره به اینکه اداره دامپزشکی استان از سال‌های گذشته کشتارگاه‌های سنتی را تعطیل کرده و در این زمینه در کشور پیشتاز است، گفت: تمام کشتارگاه‌های همدان صنعتی و مجهز به پیش‌سرد هستند

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی همدان در بازدید خبرنگاران از شرکت گوشت هگمتان واحد «2» و صنایع غذایی مروارید سفید با اشاره به اینکه اداره دامپزشکی استان از سال‌های گذشته کشتارگاه‌های سنتی را تعطیل کرده و در این زمینه در کشور پیشتاز است که حتی از استان‌های دیگری برای الگوبرداری از این روش به همدان می‌آیند افزود: تمام کشتارگاه‌های همدان صنعتی و مجهز به پیش‌سرد است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی همدان از فعالیت پنج کشتارگاه صنعتی در همدان خبر داد و گفت: این کشتارگاه‌ها 9 شهرستان استان و حتی شهرستان‌های استان‌های همجوار را پوشش می‌دهند چرا که بیشتر از ظرفیت مصرف گوشت در استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولید روزانه گوشت در شهرستان‌های استان متغیر است افزود: کشتارگاه‌های سنتی در همدان تعطیل شده و کشتارگاه‌های صنعتی مجهز هستند و اینکه تمام آلایش دامی در کشور بسته‌بندی شود در کمتر جایی از کشور شاهد هستیم.

سامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دامپزشکی پایشی بر میزان کشتار غیرمجاز در استان دارد ؟ افزود: اداره دامپزشکی مرتب از کشتارگاه میزان کشتار را آمارگیری و میانگین مصرف را رصد می‌کند و بازرسان ما در چندین نوبت صبح و عصر و حتی تعطیلات حضور دائم بر مراکز دارند و سالانه برخورد با متخلفان از طریق مراجع انتظامی نیز انجام می‌شود.

وی گفت: باید آموزش‌های لازم ارائه و روندی تعریف شود که ماده غذایی فاسد نشود یا اینکه فضا برای افراد متخلف ناامن باشد و عمر ماندگاری محصول افزایش یابد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی همدان با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی به دنبال تدوین برنامه‌هایی در این زمینه است افزود: نسبت به گذشته پیشرفت‌هایی حاصل شده و واحدهای بسته‌بندی و زنجیره سبز افزایش یافته و کشتارگاه‌ها مجهز شده‌اند، البته این اقدامات در راستای تامین بهداشت، ماندگاری گوشت و افزایش کیفیت بهداشتی مرغ، گوشت و سایر فرآورده‌هاست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز