همدان باید یکی از مهمترین مقاصد گردشگری باشد

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۱۰:۱۸:۳۶
کد خبر: ۸۷۵۳۳۱
همدان باید یکی از مهمترین مقاصد گردشگری باشد
ایوبی اظهار داشت: همدان این شایستگی را دارد که یکی از مهمترین مقاصد کردشگری باشد اما نیاز به تلاش و کار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با تاکید بر اینکه برای ثبت جهانی اثری از همدان تلاش می کنیم ابراز امیدواری کرد: میزبانی این شهر در ششمین کنفرانس بین‌المللی ثبت‌های زنجیره‌ای در مسیر جاده ابریشم زمینه ساز این هدف مهم باشد.

دکتر حجت الله ایوبی اظهار داشت: این میزبانی سرآغاز معرفی جهانی همدان خواهد بود چراکه این شهر بخشی از هویت و شناسنامه ایران است.

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی و تاریخی همدان مایه افتخار است، گفت: اهمیت جاده ابریشم بر هیچکس پوشیده نیست و مسیر مهم کشورهای متفاوت جهان به شمار می رود که به عنوان بخش ویژه یونسکو مطرح است.

ایوبی خاطرنشان کرد: رقابت شدیدی بین کشورهای مختلف پیرامون جاده ابریشم وجود دارد و نگاه به این مسیر اقتصادی است.

وی یادآور شد: این جاده محل عبور و داد و ستد اقتصادی کالاها بوده و هست ضمن اینکه فرصت بسیار خوبی برای تبادل فکر و اندیشه به شمار می رود که این بخش البته غافل مانده است.

وی با اشاره به اینکه همدان شهر علم، دانش و اخلاق مطرح است، گفت: در نشست ششم به میزبانی همدان جنبه های فرهنگی معنوی و تبادل فکر فرهنگ و اندیشه که مورد غفلت بود را مطرح می کنیم و یکی از همایش های مهم این میزبانی نیز گفت و گوی ادیان در جاده ابریشم است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران افزود: از آنجا که دشمنان همواره در تلاش هستند که اسلام را چهره خشن معرفی کنند، برگزاری همایش ادیان بهترین فرصت برای برجسته کردن آیین صلح و گفت و گو در جهان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه خوشنویسی یکی از هنرهای اصلی جاده ابریشم به شمار می رود و در کنار کشورهای چین، کره و ژاپن، ایران نیز از این هنر ناب برخوردار است، گفت: در تلاش هستیم تا اولین جشنواره جهانی صلح نوشته های جاده ابریشم را در همدان برگزار می کنیم.

ایوبی وفاق و همدلی و اجماع مدیران اجرایی همدان در جبران عقب ماندگی معرفی این شهر در سطح جهان را ستودنی دانست و افزود: همدان شهری مدرن و پیشرفته با امکانات خوب است و از مردمان فهیم و دانشگاه های علمی برخوردار است.

وی اظهار داشت: همدان این شایستگی را دارد که یکی از مهمترین مقاصد کردشگری باشد اما نیاز به تلاش و کار دارد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به استقبال وزارت امور خارجه به عنوان حامی میزبانی جاده ابریشم در همدان گفت: وزارت امور خارجه نیز معتقد است که این میزبانی به دیپلماسی عمومی کشورمان در سطح بین المللی کمک می کند و سرآغاز معرفی جهانی همدان است.

وی پیرامون درخواست شورای شهر همدان مبنی بر تلاش برای معرفی همدان به عنوان یکی از شهرهای خلاق ایران گفت: ۲ شهر خلاق در کشور وجود دارند و این انتخاب هر ۲ سال یکبار انجام می شود و از هم اکنون این تلاش را می کنیم تا با جمع آوری ویژگی های این شهر، در کنفرانس عمومی یونسکو پیگیری لازم را داشته باشیم.

کنفرانس راه ابریشم از اول تا ۹ مهر امسال به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه گفت و گوی بین مذاهب و گفت و گوی فرهنگی در کشورهای مسیر جاده ابریشم، دومین کنفرانس بین المللی معنویت در مسیر جاده ابریشم و کنفرانس سالانه رابط‌های ملی جاده ابریشم از جمله برنامه‌هایی است که در قالب کنفرانس بین المللی راه ابریشم برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز