حمله گرگ گرسنه به گوسفندان

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۱۱:۰۲:۱۸
کد خبر: ۸۷۵۴۲۹
حمله گرگ گرسنه به گوسفندان
گرگ گرسنه با ورود با آغل گوسفندان در داخل یک حیاط مسکونی واقع در یکی از روستاهای شهرستان بهار ۶ راس از آنها را تلف کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: چند روز پیش یک گرگ گرسنه با ورد به یکی از روستاها در نزدیکی یک منزل مسکونی مشاهده شد.

مهدی صفی خانی اضافه کرد: صاحب خانه که متوجه حضور گرگ در نزدیکی محل زندگی خود شده بود برای در امان ماندن احشام از این گونه درنده و حفاظت از احشام اقدام به کشیدن سیم خاردار بر روی دیوار کرد.

وی بیان کرد: با توجه به نصب غیر اصولی سیم خاردار و فاصله‌های زیاد آنها از یکدیگر زمینه ورود گرگ به منزل فراهم شده و طبق تصاویر ضبط شده در دوربین مدار بسته همسایه این منزل مسکونی، گرگ ابتدا چند نوبت اقدام به گشت زنی دور این منزل مسکونی کرد.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اضافه کرد: این حیوان درنده سپس از قسمتی به بالای دیوار می‌رود که در پشت آن یعنی داخل حیاط درخت سیب وجود داشت و از این درخت برای پایین آمدن از دیوار کمک می‌گیرد.

صفی خانی افزود: با توجه به فاصله زیاد اولین رشته سیم خاردار با دیوار، گرگ به راحتی از زیر آن عبور کرده و پس از ورود به این منزل مسکونی ۶ رأس گوسفند را دریده و از محل متواری می‌شود.

وی توضیح داد: پس از کارشناسی های صورت گرفته درباره علت نزدیک شدن گرگ به این روستا، مشخص شد در فاصله ۵۰ متری حاشیه روستا، روستاییان اقدام به دفن لاشه حیوانات می‌کنند.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اضافه کرد: گرگ برای مدتی اقدام به استفاده از لاشه این حیوانات به عنوان طعمه می‌کرد اما پس از پایان یافتن آنها، وارد روستا شده و در داخل روستا دنبال طعمه می‌گردد.

صفی خانی بیان کرد: گرگ با بویایی قوی و حس بوی کود حیوانی دپو شده در داخل حیاط این منزل مسکونی متوجه وجود احشام در داخل محوطه شده و برای دریدن آنها اقدام می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز