معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی:

توسعه ورزش همگانی یکی از اولویت های مهم ورزش و جوانان است

۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۱۵:۱۰:۳۶
کد خبر: ۸۷۶۵۰۱
توسعه ورزش همگانی یکی از اولویت های مهم ورزش و جوانان است
دکتر عبدالحمید احمدی گفت: توسعه ورزش همگانی یکی از اولویت های ما در ورزش و جوانان است و باید تلاش شود تا جمعیت قابل توجهی از مردم ایران تحت پوشش ورزش همگانی قرار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، آیین گشایش چهارمین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان پسر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور با حضور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، معاون امور دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فاوری، مدیرکل ورزش و جوانان و مسئولان دانشگاه بوعلی سینا در سالن امام علی (ع) دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار شد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در این مراسم افزود: توسعه ورزش همگانی یکی از اولویت های ما در ورزش و جوانان است و باید همه حوزه های مرتبط با همفکری، همدلی و هم اندیشی شرایط مفید و قابل تحسینی را فراهم نمایند چرا که با توسعه ورزش همگانی موجبات ارتقاء سلامت و افزایش نشاط در بین مردم افرایش می یابد.

وی بابیان اینکه یکی از مطالبات از وزارت ورزش و جوانان،موضوع ورزش همگانی است افزود: این نکته به این معناست که باید تلاش شود تا جمعیت قابل توجهی از مردم ایران تحت پوشش ورزش همگانی قرار بگیرند.

دکتر عبدالحمید احمدی ادامه داد: تنها فدراسیون ورزش های همگانی متولی عمومی سازی ورزش نیست و همه فدراسیون‌ها باید در توسعه ورزش همگانی اهتمام داشته باشند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی افزود: برای تمامی فدراسیون‌ها اعتبار برای توسعه ورزش همگانی اختصاص داده شده و باید فدراسیونها برای آن برنامه‌ای داشته باشند.

وی گفت: امروز رشد و توسعه کشور در همه ابعاد در گرو به کارگیری نیروی انسانی سالم در بخش‌های مختلف جامعه از جمله دانشگاه‌هاست و باید ورزش در دانشگاهها و محیط های آموزشی توسعه یابد.

گفتنی است در این مسابقات نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ ورزشکار، مربی و سرپرست از ۱۳۳ دانشگاه و ۳۱ استان کشور در ۹ رشته والیبال چهار نفره، بسکتبال سه نفره، فوتبال گل کوچک، آمادگی جسمانی، فریزبی، طناب زنی، هفت سنگ مهارتی، پرتاب دارت و هندپلو با هم به رقابت می پردازند.

 

نظر شما