پیش بینی برداشت ۴۵۰ تن عسل از کندوهای نهاوند

۱۳۹۸/۰۵/۱۰ - ۰۹:۴۳:۱۹
کد خبر: ۸۷۹۲۵۵
پیش بینی برداشت ۴۵۰ تن عسل از کندوهای نهاوند
حسین خردمند از برداشت 450 تن عسل بهاره از کندوهای شهرستان نهاوند به ارزش بیش از 14 میلیارد تومان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه برداشت عسل بهاره در شهرستان نهاوند آغاز شده است اظهار کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود 450 تن عسل به ارزش بیش از 14 میلیارد تومان از کندوهای عسل نهاوند برداشت شود.

وی افزود: پیش‌بینی شده با توجه به شرایط مناسب جوی در زمان گلدهی گیاهان به ویژه گشنیز، کلزا و افزایش تعداد کندوها تولید عسل در نهاوند در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند ادامه داد: 300 زنبوردار سالانه در دو مرحله اوایل تیرماه تا اواخر مردادماه و از اوایل آبان‌ماه تا اوایل آذرماه از حدود 45 هزار کندوی شهرستان نهاوند عسل برداشت می‌کنند.

خردمند گفت: شهرستان نهاوند هر ساله با شروع فصل بهار و وجود پوشش گیاهی بسیار غنی میزبان بیش از 15 هزار کندوی مهاجر برای گذران ییلاق است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان نهاوند با برخورداری از زنبورداران باتجربه در سالیان اخیر یکی از برترین تولیدکنندگان عسل با کیفیت و کمیت با چندین برند ملی و شناخته شده در سطح استان است.

خردمند با اشاره به اینکه بهره‌بردار نمونه ملی این حرفه اهل شهرستان نهاوند است تصریح کرد: این بهره‌بردار موفق با بیش از یک‌هزار کندو و میانگین تولید 15 کیلوگرم عسل بهره‌بردار نمونه ملی در استان شناخته شده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه عسل جایگاه خود را در سبد غذایی خانواده‌ها تثبیت کرده است چراکه مصرف این ماده مغذی علاوه بر پیشگیری از بیماری‌های قلبی در درمان ناراحتی گوارشی، کلیه و تسکین اعصاب مفید است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز