نائب قهرمان جودو جوانان آسیا

انگیزه ام برای کسب مدال در بازیهای جهانی و المپیک بسیار بالا می باشد

۱۳۹۸/۰۵/۱۲ - ۱۴:۲۷:۲۰
کد خبر: ۸۸۰۱۱۱
انگیزه ام برای کسب مدال در بازیهای جهانی و المپیک بسیار بالا می باشد
بربط با اشاره به این موضوع که بانوان محجبه نمی توانند در مسابقات آسیایی و بازی‌های آسیایی حضور یابند، گفت: این موضوعات باعث می‌شود تا جودوی بانوان ایران نتواند در مسابقات جهانی و المپیک حضور یابد و اگر این موضوع اتفاق می‌افتاد، آنقدر انگیزه دارم که مدال جهانی و حتی المپیک را کسب کنم.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رقابت‌های جودوی قهرمانی جوانان آسیا- اقیانوسیه در چین تایپه با تاریخ سازی مریم بربط به پایان رسید و این ورزشکار شایسته نام خود را به عنوان اولین بانوی تاریخ جودو ایران که در رقابت‌های قهرمانی آسیا به فینال می‌رسد، ثبت کرد و توانست مدال نقره این رقابتها را برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

مریم بربط در مراسم استقبال از وی، در خصوص کسب مدال نقره مسابقات جودوی قهرمانی جوانان آسیا و اقیانوسیه گفت: اولین نفری هستم که توانستم در فینال مسابقات آسیایی جودو حضور یابم و مدال نقره آسیا را کسب کنم. پیش از این در بخش بانوان برنز آسیا را داشتیم اما مدال نقره‌ای که کسب شد برای نخستین بار بود و نخستین جودوکاری بودم که به فینال بانوان صعود کردم و از این بابت بسیار خوشحالم. من مدال نقره مسابقات نوجوانان آسیا را هم دارم و می‌توانم به مدال طلای این رشته هم برسم.

وی ادامه داد: سطح این دوره از مسابقات جودو بالا بود و همه خوب‌های آسیا از کشورهای ژاپن، کره جنوبی و قزاقستان حضور داشتند که متأسفانه من در فینال مقابل حریف قزاق شکست خوردم و نتوانستم به هدفم که کسب طلای مسابقات بود، دست یابم.

جودوکار وزن ۷۰ کیلوگرم تیم ملی ادامه داد: متأسفانه ما به دلیل مشکلات مالی سالی یک بار به مسابقات اعزام می‌شویم و نمی توانیم در تمامی مسابقات حضور یابیم و تجربه کسب کنیم، به این دلیل کسب مدال برای ما سخت تر می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که بانوان محجبه نمی توانند در مسابقات آسیایی و بازی‌های آسیایی حضور یابند، بیان داشت: نوع پوشش ما در سطح آسیا مشکلی ندارد اما نمی‌توانیم در مسابقات جهانی و حتی المپیک حضور یابیم. من چندین بار سهمیه حضور در مسابقات جهانی را کسب کردم اما اجازه حضور در این مسابقات را نداشتم چرا که نوع پوشش ما مورد تأیید فدراسیون جهانی نیست.

بربط تصریح کرد: این موضوعات باعث می‌شود تا جودوی بانوان ایران نتواند در مسابقات جهانی و المپیک حضور یابد و اگر این موضوع اتفاق می‌افتاد، آنقدر انگیزه دارم که مدال جهانی و حتی المپیک را کسب کنم.

نائب قهرمان مسابقات جوانان آسیا بیان داشت: در حال حاضر سقف آرزوهای ما جودوکاران بانو کسب مدال طلای آسیا است و امیدوارم در صورت کسب طلا بتوانیم در مسابقات جهانی و المپیک هم حضور یابیم و افتخارآفرین باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز