پیشنهاد رئیس اتحادیه وارد کنندگان و صادر‌کنندگان اقلیم کردستان عراق

همدان پایتخت تجارت و صنعت ایران شود

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۰۹:۰۹:۳۱
کد خبر: ۸۸۵۵۳۵
همدان پایتخت تجارت و صنعت ایران شود
شیخ مصطفی عبدالرحمن عبدالله تصریح کرد: با توجه به اینکه همدان عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی را کسب کرده، پیشنهاد می‌کنیم همدان به عنوان پایتخت تجارت و صنعت نیز نامگذاری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، شیخ مصطفی عبدالرحمن عبدالله در همایش تخصصی صنعت کیف، کفش و چرم همدان، اظهار داشت: پیوند و مبادلات تجاری میان تولید کنندگان همدان و اقلیم کردستان، سابقه‌ای دیرینه دارد و امروز هدف اصلی  از آمدن هیئت تجاری اقلیم کردستان به همدان، افزایش مبادلات تجاری است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه همدان عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی را کسب کرده، پیشنهاد می‌کنیم همدان به عنوان پایتخت تجارت و صنعت نیز نامگذاری می‌شود.

رئیس اتحادیه  وارد کنندگان و صادر کنندگان  اقلیم کردستان عراق گفت: در طول بازدید های به عمل آمده از تولیدی‌های کیف و کفش همدان به این نتیجه رسیدیم که تولید کنندگان قابلیت سرمایه‌گذاری در اقلیم کردستان را دارند و ما نیز از این سرمایه‌گذاری استقبال می‌کنیم.

عبدالرحمن عبدالله گفت: امیدواریم این مبادلات و همایش ها شدت بگیرد، همچنین از صنعت گران و اتاق اصناف همدان دعوت میکنیم که به منطقه ما بیایند. خرسندیم که صنعت گران همدان در نمایشگاه اقلیم کردستان و نمایشگاه‌هایی که در شهرهای غربی تشکیل می‌شود حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه کشور ترکیه کارخانه جات خود را در اقلیم کردستان به کار گرفته و صنعت گران مشغول به کار شدند، ابراز کرد: از صنعت گران جمهوری اسلامی نیز حمایت می‌کنیم و تمایل ما بر این است که سهم واردات از کشور ایران بیش از ترکیه باشد.

رئیس اتحادیه  وارد کنندگان و صادر کنندگان  اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: سهم سالیانه واردات اقلیم کردستان از کشورهای همسایه 20 میلیارد دلار است که سهم جمهوری اسلامی از این واردات 6 میلیارد دلار، 12 میلیارد  دلار سهم ترکیه و مابقی از دیگر کشور ها است. امیدواریم واردات از کشور ایران به اقلیم کردستان به 10 میلیارد دلار برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز