وزیر صنعت، معدن و تجارت :

دشمن سال گذشته به دنبال دومینوی تعطیلی واحدهای تولیدی بود/صنعت مبل لوکوموتیو توسعه همدان است

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۱۱:۵۹:۱۹
کد خبر: ۸۸۵۷۱۰
دشمن سال گذشته به دنبال دومینوی تعطیلی واحدهای تولیدی بود/صنعت مبل لوکوموتیو توسعه همدان است
رضا رحمانی با اشاره به اینکه دشمن از سال گذشته تصور تعطیلی واحدهای تولیدی را داشت، گفت: آنها به دنبال دومینوی تعطیلی واحدهای تولیدی و به اعتراض کشاندن کارگران در سطح خیابان ها بودند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست اعضای قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان توسعه صادرات را از کارهای محوری در سال رونق تولید ذکر کرد و گفت: امسال هفت محور در وزارتخانه با هدف رونق، تعمیق و توسعه تولید دنبال می شود که ۱۰ برنامه زیر مجموعه آن پیش بینی شده است و هر کالایی در داخل امکان تولید دارد باید در بخش خصوصی یا دولتی تولید شود.

وی ادامه داد: در این راستا نمایشگاهی تقاضا محور با حضور تولیدکننده‌های کشوری با شرکت مخابرات، آی تی، لوازم خانگی، پوشاک و فولاد دایر شد که بازخوردهای خوبی داشت.  

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه همدان در حوزه صادرات باید نقش بیشتری بگیرد گفت: این استان سال گذشته یک میلیارد دلار صادرات داشت که نیازمند توسعه است.

رحمانی با اشاره به بازدیدش از نمایشگاه هنر صنعت مبل و منبت استان همدان گفت: ۶۴ میلیون دلار صادرات مبل در کشور داشته ایم که نقش همدان در توسعه این صادرات باید پررنگ شود. 

وی دستور داد: همدان در صادرات غیر نفتی پیشرفت کند و در این راستا کارگروه ویژه ای تشکیل شود. 

رحمانی یادآوری کرد: صنایع دستی در عرصه اقتصاد و صادرات توجیه دارد و رشد این صنایع باید در اولویت قرار گیرد. 

وزیر صنعت ، معدن و تجارت به تکمیل زنجیره صنایع دستی همدان تاکید کرد و گفت حلقه های این زنجیره باید تامین شود. 

رحمانی معدن و صنایع معدنی را محور دیگر ذکر کرد و گفت: برای انقلاب معدنی کشور باید تلاش کنیم چراکه کشورهای خارجی در این زمینه خواستار مشارکت سرمایه گذاری هستند. 

وی اظهار داشت: فعال سازی معادن کوچک را در سال رونق تولید با اهمیت دانست و گفت: صنایع موظف شده اند مواد معدنی واحدهای معدنی را خریداری کنند. 

رحمانی، فناوری را از محورهای هفتگانه وزارت صنعت در سال رونق تولید ذکر کرد و گفت: تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه و استارتاپ ها و شرکتهای دانش بنیان را فراخوانده ایم تا پای کار بیایند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سامانه نظام توزیع تحول بزرگی را در سطح نظارتی کشور ایجاد می کند و در این سامانه از مبدا توزیع کالا تا مقصد را رصد می شود.

رحمانی اضافه کرد: کشور به دنبال نوین سازی حوزه نظام بازرگانی است و معتقدیم نظام توزیع باید اصلاح شود.

وی بیان کرد: سامانه نظام توزیع تمامی مراحل تا رسیدن کالا به دست خرده فروش و مصرف کننده را ثبت می کند و به راحتی می توانیم مراحل توزیع را رصد کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه 538 هزار انبار در سطح کشور داریم، خاطرنشان کرد: همچنین تعداد و نحوه فعالیت تمامی انبارهای کشور نیز در داخل این سامانه بروزرسانی می شود.

رحمانی یادآور شد: سامانه نظام توزیع در 2 سال آینده تکمیل خواهد شد و در حوزه نظارت دیگر مشکل نخواهیم داشت و تا رسیدن کالا به دست مصرف کننده از طریق این سامانه نظارت دقیق صورت می گیرد.

وزیر صمت با اشاره به اینکه دشمن از سال گذشته تصور تعطیلی واحدهای تولیدی را داشت، گفت: آنها به دنبال دومینوی تعطیلی واحدهای تولیدی و به اعتراض کشاندن کارگران در سطح خیابان ها بودند.

رحمانی اضافه کرد: با همت همه مسئولان به خصوص تولیدکنندگان همانند رزمنده، کار جهادی صورت گرفت و توانستیم بهتر از گذشته ظرفیت های تولیدی را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن در طرح تحریم و تهاجم اقتصادی شکست خورده است، گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در سطح کشور از جمله همدان در بخش تولید شکل گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بهبود فضای کسب و کار گفت: تشکل ها و اتاق ها مهمترین ظرفیت در توسعه فضای کسب و کار هستند.

رحمانی افزود: نقش آفرینی و توجه ویژه به تشکل ها و روان سازی امور آنها در فضای کسب و کار بهترین راهکار برای رونق اقتصادی در کشور و عبور از تحریم ها است.

وی با اشاره به اینکه روحیه جهادی مسئولان منجر به شکست دشمن شده است، گفت: مقاومت و مقابله با تحریم ها رسالت و اقدام جهادی موفقیت آمیز بود.

وزیر صنعت،معدن و تجارت با تقدیر از اقدام استاندار همدان در حمایت از واحدهای تولیدی گفت: به طور قطع در جلسه آینده هیات دولت اقدام استاندار در تعطیل نشدن واحد تولیدی ناشی از تحریم ها را مطرح خواهم کرد.

رحمانی افزود: سال قبل نیز در اقدامی واحدهای تعطیل شده در سطح کشور را به چرخه تولید وارد کردیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز