فرمانده پلیس راه کشور:

۶۰ درصد سوانح در همدان بر اثر واژگونی است/ امکانات کنونی استان همدان پاسخگوی ۱۶۰ میلیون تردد نیست

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۰۸:۴۹:۰۵
کد خبر: ۸۸۶۶۸۴
۶۰ درصد سوانح در همدان بر اثر واژگونی است/ امکانات کنونی استان همدان پاسخگوی ۱۶۰ میلیون تردد نیست
سردار سید تیمور حسینی با بیان اینکه ۶۰ درصد سوانح در همدان واژگونی است بیان کرد: بررسی علل تصادف واژگونی، ابنیه راه و خروج وسیله نقلیه از جاده پس از بروز سانحه به صورت جدی در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری برنا، فرمانده پلیس راه کشور در جمع خبرنگاران همدان اظهار داشت: خودرهای غیر ایمن بیشترین نقش را در بروز سوانح فوتی و جرحی کشور را دارند که با هر برخوردی شاهد بروز آسیب جدی و جان باختن راننده و سرنشین خودرو هستیم.

وی گفت: تاکید تمامی مقامات مسئول به ویژه رهبر معظم انقلاب بر کاهش سوانح جاده ای است بنابراین سهم هر سازمان پلیس، راه و خودرو ساز و بخش امداد و نجات و درمان باید مشخص شود.

فرمانده پلیس راه کشور اضافه کرد: پلیس راه در راستای مصون سازی و بررسی آسیب ها، شناسایی راهکارها در استان های مختلف حضور یافته و امروز به واسطه موقعیت سوق الجیشی همدان و نقش این استان به عنوان شاهراه تردد خودروها به غرب، و جنوب کشور، در این استان حضور یافتیم.

سردار حسینی با بیان اینکه ۶۰ درصد سوانح در همدان واژگونی است بیان کرد: بررسی علل تصادف واژگونی، ابنیه راه و خروج وسیله نقلیه از جاده پس از بروز سانحه به صورت جدی در دستور کار است.

وی گفت: ایمنی راه یکی از مولفه هایی موثر در کاهش سوانح رانندگی است در حالیکه نیازمند بازنگری جدی در زمینه وضعیت راه ها هستیم.

فرمانده پلیس راه کشور اظهار داشت: با توجه به استفاده از ابزار هوشمند و تجربه نتایج مثبت و رو به رشد آن در جهان، باید به شکل سریع  و فزاینده ای قابلیت های بخش «آی تی اس» را گسترش داد.

سردار حسینی با بیان اینکه امکانات کنونی استان همدان پاسخگوی ۱۶۰ میلیون تردد نیست اضافه کرد: با توجه به ترسیم کاهش ۱۲ درصدی سوانح تا پایان سال ۹۸ اما تاکنون به این چشم انداز دست نیافته ایم.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به این چشم انداز نیاز به برنامه ریزی دقیق داریم که در چهار ماهه نخست سال بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته میزان متوفیان سوانح جاده ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.

 

نظر شما