مشاوره قبل ازدواج باید در جامعه فرهنگ سازی شود

۱۳۹۸/۰۶/۰۶ - ۰۹:۲۸:۲۴
کد خبر: ۸۹۰۷۱۳
مشاوره قبل ازدواج باید در جامعه فرهنگ سازی شود
محرم روزبه گفت: مشاوره قبل ازدواج باید در جامعه ما فرهنگ سازی و همانند آزمایش قبل از ازدواج قانونی و الزامی شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان همدان در گفتگو با خبرنگار برنا در همدان گفت: رفع نیاز جوانان در زمینه ازدواج و تسهیل این امر هدف اصلی مسئولان بوده و تلاش می شود با آگاهی بخشی به جامعه و ایجاد حس امید در جوانان در این راستا قدم برداریم.

وی در ادامه ضرورت مشاوره های پیش از ازدواج را یادآور شد و افزود: در این راستا معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان با همکاری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور به ایجاد مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده اقدام کرده است.

روزبه افزود: فرهنگ سازی عمومی در ایجاد رغبت به مشاوره قبل و بعد از ازدواج در میان جوانان جهت کاهش آمار طلاق از اولویت های معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان می باشد.

وی تصریح کرد: مراکز مشاوره وزارت ورزش و جوانان معتبرترین مراکز خدمات مشاوره‌های ازدواج و خانواده هستند و از افرادی که در این حوزه تخصص مربوطه را دارند و واجد شرایط هستند دعوت به همکاری می شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گفت:علاقه مندان می توانند به منظور دریافت مجوز مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده از طریق سامانه الکترونیکی وزارت ورزش و جوانان اقدام نمایند.

وی افزود: این سامانه به آدرس www.moshaver.msy.gov.ir است که کلیه شرایط و ضوابط مربوطه درج شده و طبق مراحل تعریف شده در آن، افراد پس از مطالعه دقیق آیین نامه ها، تاییدیه های لازم منطبق با نوع مجوز در خواستی را تهیه نموده و بصورت الکترونیکی اقدام به ثبت نام و دریافت کد رهگیری می نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز