همایش گردو ۲۵ شهریورماه در تویسرکان برگزار می شود

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۱:۲۵:۱۸
کد خبر: ۸۹۳۶۵۷
همایش گردو ۲۵ شهریورماه در تویسرکان برگزار می شود
سیدرسول حسینی با اشاره به برگزاری همایش گردوی تویسرکان از ۲۵ شهریورماه، از فعال‌سازی پژوهشکده گردوی تویسرکان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تویسرکان، فرماندار تویسرکان صبح امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه کار مطالعاتی نقاط ضعف و قوت این شهرستان انجام نشده است اظهار کرد: ناهماهنگی در مبلمان شهری تویسرکان کاملا مشهود است،که این مهم ساماندهی خواهد شد.

وی علت کم بودن ارتباط بین مسوولان و مردم را عملکرد ضعیف روابط عمومی ادارات دانست و تاکید کرد: روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید در حوزه کاری خود تقویت شوند، توجه به این مهم ضروری است.

فرماندار تویسرکان با تاکید بر فرهنگسازی انجام کارهای گروهی در پیکره اجتماع در راستای رشد و بالندگی گفت: همه اقشار مردم و مسوولان باید در راستای توسعه شهرستان به صورت همه‌جانبه اهتمام داشته باشند، که در این عرصه رسالت خبرنگاران سنگین‌تر خواهد بود.

وی از ثبت تویسرکان به عنوان شهرملی منبت گلریز خبر داد و با اشاره به اینکه ایجاد نمایشگاه عرضه محصولات شاخص تویسرکان به ویژه مبل و منبت را در برنامه داریم ادامه داد: شهرستان تویسرکان آمادگی ایجاد نمایشگاه به منظور عرضه مبل و منبت فعالان این عرصه را دارد.

حسینی حلقه مفقوده انسجام نیافتن بین منبت‌کاران تویسرکان را عدم وحدت و همدلی دانست و تصریح کرد: کیفیت مبل و منبت تویسرکان بسیار بالاست، این انسجام‌یافتگی برای بالندگی و شکوفایی هنرصنعت مبل و منبت این دیار یک اصل مهم است که باید به با آن پرداخته شود.

وی اشاره به برگزاری همایش گردوی تویسرکان از 25 شهریورماه به مدت چهار روز بیان کرد: تلاش بر این است همایش گردوی شهرستان تویسرکان در سال جاری علمی‌تر برگزار شود.

فرماندار تویسرکان از فعال شدن پژوهشکده گردوی تویسرکان خبر داد و با اشاره به اعلام آمادگی دانشگاه جامع علمی کاربردی برای کمک به پژوهشکده گردو خاطرنشان کرد: قصد داریم برای معرفی و شناساندن دستاوردها و ظرفیت های شهرستان به طور میانگین هر دو ماه یکبار همایش استانی و یا منطقه‌ای برگزار کنیم.

وی فعال شدن سازمان مردم نهاد برای ساماندهی محصولات ارزشی تویسرکان چون سیر و سماق را پیشنهاد کرد و افزود: بسیاری از استعدادهای شهرستان هنوز شناخته شده نیستند، بر همین اساس برای استفاده کاربردی این پتانسیل‌ها باید ورودی جدی همراه با برنامه داشته باشیم.

حسینی در ادامه با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی 74 پروژه با اعتبار بیش از 51 میلیارد تومان در تویسرکان به مناسبت هفته دولت گفت: عملیات اجرایی 19 طرح با اعتبار 17 میلیارد تومان آغاز شده و 55 طرح با اعتبار 34 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی تعهد این شهرستان در سال جاری برای اشتغال‌زایی را یک‌هزار و 513 نفر اعلام کرد و افزود: بیش از  49 درصد از تعهد ایجاد شغل در تویسرکان محقق شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز